marjinal olabilmek için ateist olmak

elma sekeriiii
$imdi, bu cümleyi kurmu$ olmu$ olan olacak ki$i; ilk önce marjinal olabilmek adına ben atestim, inanmam ona buna; hade kalk göster lan nerde allah’ın $eklinde cümleler kuran, ertafından bu türlü söylemleriyle ilgi çekmeye çabalayan biri; ve bu ki$inin bu türden olan cümleleriyle ona ilgisini göstermeye ba$layan 1 ya da 2 adet gerizekalı hatun lazımdır; kiii biz bu ki$iye aha, hepimizden farklı olabilmek adına atıp tutuyor; benim inancıma saygı göstermiyor diyebilelim.

marjinal olabilmek adına dünyanın var olu$undan beridir o veyahut bu $ekilde tanrı kabul edilmi$ bir sürü varlıga saygısızlık gösteren biri varsa etrafınızda; ve bunu marjinallik sayıp yalanan bir kaç embesil varsa o ki$inin yörüngesinde; yani reel anlamda örnegini gördüyseniz; bu konuda örnegini görmeden yazanlardansa görüp de yazanlar kategorisine girip kaleminden çok daha mantıklı dizeler dökülecegine inanacagım ki$isinizdir.

ben, etrafımda hiç böyle havalanan bir embesile rastlamadım. rastlayan varsa; lütfen yazsın, biz de payla$alım; vaaay adama bak neler söylemi$ modunda.
bu, götü dünyanın yörüngesine oturmu$ marjinal insan evladını görmemi$ olan insanlar burada akıl yürütürken bu sebeple yanlı$a dü$mektedirler. sorsunlar kendilerine: ben böyle bir adam gördüm mü?
gördüysem hakikaten bunu marjinal olabilmek adına mı yapıyordu?
marjinallgi ortamda kabul gördü mü?
marjinalligi insanları çekti/itti mi?
ateist oldugunu söyleyince suratında ta ta ta taaaaaaa türünde bir gülümseme belirdi mi; yani bunu duyurmaktan mutlu muydu?

görmeden konu$mayalım derim, zira okumakla olmuyor bu i$. örnegine rastlamadıgımız adamın teki için çene yarı$tırmanın manası ne ki?
bektasia
akıl tutulması yaşamaktır. yanlış olmasına ragmen başınıza gelen kötü bir olayla alakalı yaratıcıya kızarsınız , isyan edersiniz ,küsersiniz
belki aranızda çok daha kötü şeyler geçebilir ancak sırf ilgi çekmek için bu tip davranışlarda bulunmak sizi kısa süreli ilgi odagı yapsa da çok geçmeden
bu ilgi odagı olan kişi eglence kaynagına dönüşmeye başlar ve son olarak
şamar oglanı olarak evrimini tamamlar .

bu kişinin zoru seven bir yapıda olduguna emin olabilirsiniz .
çünkü yaratıcıya inanmak insanın dogasının geregidir ancak gerçege gözlerini kapamak büyük bir çaba gerektirir .
independence
oncelikle minik bir hatirlatma;

spesifik ucuncu tekil $ahislar adina acilan ba$liklar haricinde acilan her ba$lik uzerine alinan insanlari baglar. misal recep tayyip erdogan ba$ligi altinda yazilan her yazi recep tayip erdogan’in bizzatihi kendisini baglarken "marjinal olabilmek icin ateist olmak" ba$ligi sadece uzerine alinma ihtiyaci hissedenleri baglamaktadir. bu bir ko$ede not olarak dursun, ileride lazim olur.

anla$ilmayanin ne oldugunu anlayamadigim icin anla$amamazligimiza hayran kaldim bir an.

gercek bir ateist, ateizmi savunu$unu felfesi ortamlarda ve bu meseleyi cidden yalayip yutmu$ insanlarla tarti$ir, istiklal caddesinde bir bar taburesine oturup yanindaki hatunlara duyurmak icin barmene "tanri yok, ben tanriya inanmiyorum" $eklindeki yuksek sesli laf atmalar cok samimi gelmiyor bana. bana samimi gelmemesi samimi olmamasi anlamini ta$imiyor elbet, ama madem amac du$unmek, madem amac "hazir du$unulmu$u var, sen ugra$ma"lara kar$i durmak, du$unmek istedim ben de i$te.

ateist misin? ne guzel. ben bir yaraticinin varligina inaniyorum ama senin inanmamani da ele$tirmiyorum, sen neden benim inancima kucumser gozle yakla$iyorsun? ortada bir kucumseme olmaliysa cogunlugun mu kucumsemesi daha etkilidir yoksa azinligin mi, sen de bunu bir du$un.

ve yine;

ateist misin?

ne guzel de bundan bana ne? ben kalkip sagda solda ya da bara yakla$abilmek adina o kisacik boyunla oturdugun yuksek rakimli bar taburelerinden barmene "elhamdurillah muslumanim" diyor muyum? inancimi sagda solda paye edinebilmek adina kullaniyor muyum? oysa ortam cok musait. bireylerin duyabilecegi oranda bir sesle "bismillah" bile desen millette "ulan bu adam her i$ine bismillah diyerek ba$liyor, bundan kotuluk gelmez" imaji yaratman cok olasi. ben inancimi sagda solda duyurmayarak inanmayanlarin du$uncelerine saygi gosterebiliyorsam, ayni du$unceyi ve saygiyi senden beklemem kadar olagan bir $ey yoktur zihnimde. sen kalkip "tanrinin insani yarattiktan sonra soyledikleri" diye bir ba$lik acip ilk entrysinde de "size insan diyenin amina koyayim ben" $eklinde bir entry yaziyorsan, bu senin ayibindir ve benim de bunu ele$tirmek gibi cok dogal bir hakkim dogar. bu senin ayibindir derken sozluk icin bir ayiptan bahsetmiyorum, zira sozlugun ne dini vardir ne allah’i ne de cinsiyeti, yapilan ayip bana ya da inanan ki$iyedir.

insanin inancsizligini belirtebilecek ve bunu savunabilecegi cok fazla yol var ancak bu yollarin temeli saygidan gecer her $ekilde.

ve yineliyorum;

yazik ki toplumumuzda sirf bardan hatun kaldirabilmek adina ateist oldugunu soyleyip ilgi odagi olmaya cali$an bilincsiz ve karaktersiz ki$i sayisi hic de azimsanamayacak olcude. gerci bunlara da "neden inanmiyorsun? inanmaman icin bir iki sebep siralar misin bana?" dediginiz anda beyinlerinde var olan sayili hucrelerin en az yarisinin o saniyede infilak etmesi sebebi ile "hed, hed, hede" $eklinde kekelemeler ile de kar$ila$maniz cok olasi. boyle durumlarda derin bir nefes alip sabrinizi muhafaza edip ki$inin ekseninden hizla ayrilmaniz toplumun yararina olacaktir.
mitili
mesele aslında marjinal olmak için ateist olmak değil yeğen. mesele marjinal gözükmek için ateist olduğunu herkese duyurmak. kendini, beğendiği ve ateist olduğunu bildiği birinin yerine koyma çabası içinde her fırsatta ateist olduğunu dile getirirler. sonra da herkesin kendine daha fazla saygı gösterdiğini, farklı bir havaları olduğunu düşünürler.

inanırsın inanmazsın ona bir şey demem ve umrumda bile olmaz. ama ne inandığını ne de inanmadığını dışavurmaya karşıyım. herkesin inancı kendine. ben de gaziantepspor’a inanmıyorum mesela bu sene şampiyon olamayacak. ama sanane ki bundan? hatta banane?
ncan
bir rivayete göre, bir süre sonra bunların sayısı öyle artacakmış ki,
marjinal olmak için deist olmak moda olacakmış. bir de yine aldığım duyumlara göre, gayler ve lezbiyenler de marjinal sayılmayacakmış.
bir de ergenler de ergen kabul edilmeyecekmiş.



independence
yoktur deme, var boyle tipler.

hayatlarinda okudugu iki uc kitap ve ayda bir kere goz gezdirdigi iki ko$e yazarinin yazdiklarindan etkilenip, "ulan kulturlu adamlarin hepsi ateist, ben de ateist olayim da beni de bir bok sansinlar" du$uncesinden hareketle ateizme soyunuverirler. bilmez ki omru hayatinda okudugu iki kitaptan ba$ka kitaplar da var dunyada, ya da ayda bir kere goz gezdirdigi iki ko$e yazarindan ba$ka gazeteciler de var bu ulkede. ateist olmanin marjinalligin dibine vurmak oldugunu zanneden bu tek hucreli ya$am formunun ne ateizminden zarar gelir insanlara ne de muslumanligindan fayda gelir dunyaya. etkisiz eleman olarak hayatini surduren bu bireyin marjinallik anlayi$i da zaten ateizmden oteye gitmez, marjinal tanimini da gotunden anladigi icin din ile marjinallik kavramlarinin ayni kulvarda kar$i kar$iya gelmediklerini bilemez.

ha i$in garibi, cevresindeki insanlar da bu ki$inin ne bok oldugunu bildiklerinden sebeple ateizmini cok siklemezler, bu ki$i bir $ekilde hakkin rahmetine kavu$tugu zaman da cenaze namazi kilinir.

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol