aslında filmin koptuğu nokta ne amatör figürenlar,ne de kötü oyunculuk ve montaj..
o zamanın filmlerini araştırdığımızda elbette bizden daha iyi olmasına rağmen yine de çok zayıf prodüksonlar.fakat şöyle birşey var ki,filmin metinleri sanki yazılmamış,o anda uydurulmuş gibi.bu da eseri iyice uyduruk bir hale getirmiş.yani saçmalama konusunda tam bir rekor kırmıştır diyebiliriz.
henüz yeni başlamışken,hikâyeyi anlatan kalın ses tonlu amca,"bilmem kaçbin yıl sonra insanlar milliyet ırk din olarak ayrımı bırakıp tek bir vücut oldu diyor",akabinde "maceraperest türk pilot bilmemne.. "sayıklıyor.. ulan türk niye diyosun.bilmiyomuyuz biz cüneyt abimizin türk olduğunu.
dünyayı kurtaran adam
istanbulda arkeolojik buluntuları olan mağarayı havaya uçuran ilginç film.
kult filmlerden biridir. herkes yorum yapabilir pek tabii fakat verilen emegi zamanin sartlarina gore degerlendirdiginizde ortaya basarili bir isin ciktigini soylemek hata olmayacaktir.
ilk bastaki savas sahnelerinde arka planda star wars goruntuluerinin gectiği,aynı gezegenin defalarce patladiği,"dunyayı yokedin"lafının bir milyon kere gectiği film.
belki de bu kadar ciddi cekildiği icin bu kadar cok guluyorumdur,ilk yarım saatten sora ara vermem gerekmisti filme.yine de gercekten cok guzel bir film,oturup izleyin,sora bi daha izleyin.
ben bu filme gulmuyorum diyorsanız da bir zahmet doktora gorunun.
belki de bu kadar ciddi cekildiği icin bu kadar cok guluyorumdur,ilk yarım saatten sora ara vermem gerekmisti filme.yine de gercekten cok guzel bir film,oturup izleyin,sora bi daha izleyin.
ben bu filme gulmuyorum diyorsanız da bir zahmet doktora gorunun.
bir de oğlu var bunun.
niye bu kadar eleştirildiğini bir türlü anlayamadığım süper başyapıt. dünyanın gelmiş geçmiş en iyi filmi bence. sizin için illa adam uçacak, kaçacak...
bi de diyolar ki o kayayı ordan kaldıramaz bok kaldıramaz, battal gazide de kaldırdıydı, demek ki kaldırıyomuş adam. neo o mermileri nasıl durduruyo peki? siz de buna cevap verin.
bi de diyolar ki o kayayı ordan kaldıramaz bok kaldıramaz, battal gazide de kaldırdıydı, demek ki kaldırıyomuş adam. neo o mermileri nasıl durduruyo peki? siz de buna cevap verin.
izledikce yonetmen icin; dunyayı bırak sen kendini kurtar be adam diyesi geliyor insanın...
devam filmiyle gönüllerimizdeki tahtından apar topar düşen türk işi ekşın. biz o cüneyt arkının uzay mekiğinde giderken düşmanın ateş etmesi üzerine kafasını eğmesini seviyorduk, bir tekmesiyle peluş uzaylı düşmanlarını simetril biçimde ortadan ikiye ayırmasını seviyorduk, aytekinle geçen abazan muhabbetlerini seviyorduk.
devam filmi kadar rezalet bir film gerçekten görmedim. komedi filmi yapmaya çalışmış olmalılar ama insan gülümsetir en azından ya. o kadroya yazık olmuş, başka da bir şey değiş.
(bkz: ben senin gibi senaristin)
devam filmi kadar rezalet bir film gerçekten görmedim. komedi filmi yapmaya çalışmış olmalılar ama insan gülümsetir en azından ya. o kadroya yazık olmuş, başka da bir şey değiş.
(bkz: ben senin gibi senaristin)
konusu olmayan film de denır/kolaj teknigi nin sinemaya uyarlanmıs ilk ornegide denir.
saltanat vari film. (bkz: dünyayı kurtaran adamın oğlu) muhtemelen 20 yıl sonra; (bkz: dünyayı kurtaran adamın torunu)... yamulmuyorsam bu film dünyanın en kötü filmi seçilmi$ti.
bu bir kült filmdir çünkü çok kalitesizdir, hiç kaygılanmadan başka filmlerden sahneleri araklar ama yaptığı işe inanır ve beğenmediği yerlerde gözünü kapar. doğrudur ama her hollywood filmi de bir zamanlar böyleydi. o beğenilmeyen italytan filmleri bile zamanla güzelleşti. inanmak yapmanın yarısıdır. ha o filmin arkasında bana affedilmez derecede kötü gelen tek şey; len, gavurlar bundan çok para kazanıyor. la hadi biz de yapalım, anlayışıdır.
(bkz: biz adam olmayız)
dünyayı hep amerkalılar mı kurtaracak birazda biz kurtaralım diye çevrilmiş, efsanevi türk filmi.
filmden birkaç replik;
cüneyt: bize bu yaraşır! uzay hızını aşmalıyız, gelenleri karşılamaya hazır ol!
aytekin: bu gelenler çok suratsız, mini etekli bir kaç kız gelse iyi olurdu.
sihirbaz: onlar, beyinlerini bir enerji gibi kullanmasını öğrenmişler. eğer bir insan beyni ele geçirirsem, dünyayı da ele geçiririm.
cüneyt: *bilinmeyen bir güç bizi kendine çekiyor! bilemiyorum bu gücün ne olduğunu! çok tehlikeli bir durumdayız, dikkatli olmamız lazım!
sihirbaz: *sana ulaşamamak, kaybetmek değildir dünya...
cüneyt: neredeyiz biz?
aytekin: bilmiyorum.
cüneyt: nerede olduğumuzu mutlak öğrenmemiz gerek yoksa burda açlık ve susuzluktan ölürüz.
aytekin: ölü gibi yorgunum, biraz dinlenelim.
cüneyt: onların da istedikleri bu, yere düştük mü, işimiz tamam.
aytekin: korktuğumu söylersem beni ayıplar mısın?
cüneyt: *kork, ama belli etme.
ayetkin: neden?
cüneyt: belki de yalnız kadınların yaşadığı gezegene düştük. hangimiz daha cesuruz diye bizi deniyor olabilirler.
aytekin: öyleyse ben önden gidiyorum.
cüneyt: yalnız, göğsünü şişirmeyi unutma.
cüneyt: bize bu yaraşır! uzay hızını aşmalıyız, gelenleri karşılamaya hazır ol!
aytekin: bu gelenler çok suratsız, mini etekli bir kaç kız gelse iyi olurdu.
sihirbaz: onlar, beyinlerini bir enerji gibi kullanmasını öğrenmişler. eğer bir insan beyni ele geçirirsem, dünyayı da ele geçiririm.
cüneyt: *bilinmeyen bir güç bizi kendine çekiyor! bilemiyorum bu gücün ne olduğunu! çok tehlikeli bir durumdayız, dikkatli olmamız lazım!
sihirbaz: *sana ulaşamamak, kaybetmek değildir dünya...
cüneyt: neredeyiz biz?
aytekin: bilmiyorum.
cüneyt: nerede olduğumuzu mutlak öğrenmemiz gerek yoksa burda açlık ve susuzluktan ölürüz.
aytekin: ölü gibi yorgunum, biraz dinlenelim.
cüneyt: onların da istedikleri bu, yere düştük mü, işimiz tamam.
aytekin: korktuğumu söylersem beni ayıplar mısın?
cüneyt: *kork, ama belli etme.
ayetkin: neden?
cüneyt: belki de yalnız kadınların yaşadığı gezegene düştük. hangimiz daha cesuruz diye bizi deniyor olabilirler.
aytekin: öyleyse ben önden gidiyorum.
cüneyt: yalnız, göğsünü şişirmeyi unutma.
cüneyt arkın kafasını yere eğince uzak gemisinin inişe geçtiği güzide film
öyle hafife alınmamalı aslında.
afişleri sahaflarda 100 ytllerle bile ölçülemiyor.
afişleri sahaflarda 100 ytllerle bile ölçülemiyor.
turk isi bilim kurgu.
bu film hakkında hep olumsuz eleştiriler yapılır ki haklı eleştirilerdir bunlar.ancak şu da bir gerçek ki o dönemlerde ve daha önceki dönemlerde dünya sinemalarına bakıldığında bu film kadar kötü ve hatta bundan daha kötü filmler olduğu görülecektir.ha ama tabi bir türkün,türk sinemasının daha kaliteli daha iyi şeyler yapmasını beklemek en doğal hakkımızdır.hele ki diğer konularda bu kadar kötü örnekler sergiliyorken..
o yoksullukta o zor durumlarda böyle film çekmek her yigidin harcı değildir. ciddi cekildi ama şimdi herkese komik geliyor.
(bkz: kork ama belli etme)
(bkz: dünyadan cok uzaklastik gostergeler calismiyor)
(bkz: uyu ama tetikte ol)
(bkz: kork ama belli etme)
(bkz: dünyadan cok uzaklastik gostergeler calismiyor)
(bkz: uyu ama tetikte ol)
sinema tarihine damgasını vuran türk filmi dünyayı kurtaran adam cüneyt arkını bile hayrete düşüren bir şaheserdir canavarların kostümü bit pazarından alınmış olan peluşlar film esnasında figüranların gaza gelip birbirlerini yemeğe çalışan hareketleriyle tarihe geçen yapıt süper.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?