bir alexin baldiri degildir.
allah ın baldırı
"hâşâ" dediğinizi duyar gibiyim. haklısınız. allah mücessem bir varlık değildir ki "baldırı" olsun. lakin sünnilerin, ana kaynaklardan biri olarak gördüğü sahih-i buhari başta olmak üzere müslim ve ibn-i hambelin de kitaplarına aldıkları hadiste geçen "baldır" dır bu baldır!
şöyle ki:
"allah ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir."
geçtiği kaynaklar: müslim-iman 302; buhari 97/24, 10/29; hanbel 3/1
bu -sözde- hadisi canhıraş bir şekilde savunanlar çıkacaktır. savunanların hemen hepsi de "bu hadiste teşbih sanatı var" diyeceklerdir. işin vahim tarafı, teşbih sanatının ne için kullanıldığını bilmeyen bu mukallit softa takımı, sırf kuran-ı kerimin yanına buhari-i kerim adında bir "kutsal kitap" daha ekleyebilmek adına bu -sözde- hadiste allaha atılan iftirayı kıyasıya savunacaktır. bu mukallit zavallılarla işim olmaz. derdim az biraz aklı olan ve "islamı gerçek anlamda öğrenmek" isteyenlere önlerine çıkacak şeytanî tuzakları göstermektir.
yukarıdaki uyduruk söz, ne dünya hayatına ne de ahiret hayatına katkı sağlamayan; ancak ve ancak allaha iftira etmeyi ve dinle alay etmeyi amaçlayan bir sözdür.
bu hakikati görmek ve seslendirmek hakkaniyetin bir gerekğidir!
şöyle ki:
"allah ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir."
geçtiği kaynaklar: müslim-iman 302; buhari 97/24, 10/29; hanbel 3/1
bu -sözde- hadisi canhıraş bir şekilde savunanlar çıkacaktır. savunanların hemen hepsi de "bu hadiste teşbih sanatı var" diyeceklerdir. işin vahim tarafı, teşbih sanatının ne için kullanıldığını bilmeyen bu mukallit softa takımı, sırf kuran-ı kerimin yanına buhari-i kerim adında bir "kutsal kitap" daha ekleyebilmek adına bu -sözde- hadiste allaha atılan iftirayı kıyasıya savunacaktır. bu mukallit zavallılarla işim olmaz. derdim az biraz aklı olan ve "islamı gerçek anlamda öğrenmek" isteyenlere önlerine çıkacak şeytanî tuzakları göstermektir.
yukarıdaki uyduruk söz, ne dünya hayatına ne de ahiret hayatına katkı sağlamayan; ancak ve ancak allaha iftira etmeyi ve dinle alay etmeyi amaçlayan bir sözdür.
bu hakikati görmek ve seslendirmek hakkaniyetin bir gerekğidir!
bu ve benzeri -sözde- hadisler, mukallitler ile şuurlu müslümanları birbirinden ayıran işaret fişekleridir. bu -sözde- hadisler bir işaret fişeği gibi patladığı anda, kimisini kör eder ve etrafına şuursuzca saldırmasına sebep olur; kimisinin de aklını - idrakini açar ve islamı daha bilinçli algılamasına ve yaşamasına vesile olur.
mukallitler bu tarz -sözde- hadisleri telif etme adına; arapçanın zengin bir dil oluşu, kelimenin farklı anlamlara gelişi ve benzeri bir sürü safsatayı ardı ardına sıralayıp "cahil" insanları uyutabilirler. lakin kelime, cümle ve bağlam konularını az-çok bilen ve kafası çalışan bir insan "allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir" gibi ipe-sapa gelmez bir lafın hiç bir makul açıklama ile telif edilemeyeceğini fark eder, anlar.
bazı mukallitler "kuran-ı kerimde de buna benzer teşbihler var..." diyerek savunmaya çalışsa da bu savununun da geçerliliği yoktur. çünkü kuranda geçen teşbih kavramları, ayet içerisinde akıl ve izan ile telif edilebilecek anlamdadırlar. örneğin "yedullah" yani "allahın eli" kavramı, kuran-ı kerimde geçtiği her yerde "allahın müdahalesi, iradesi" anlamında kullanıldığı açık ve nettir ve kullanıldığı ayetlere "vurgu gücü" kattığı açıktır. ayetin tamamından bu anlaşılmaktadır. lakin "peygamberlerin allahı tanımaması ve tanıyabilmeleri için allahın baldırını açıp göstermesi" ne kuranî akıl ile ne de saf akıl ile telif edilemeyecek bir saçmalıktadır.
çok açık ve net olarak söylüyorum ki, şayet bu söz kütüb-i sittede yer almasaydı ve herhangi bir adam çıkıp da bu "baldır" cümlesini dile getirseydi, dile getiren şahsı "münkir" ve "lain" ilan edecek ilk kişiler, yine şu an delicesine bu sözü savunan mukallitler olacaktı. bundan hiç şüpheniz olması.
mukallitlerin bu sözü savunmasındaki tek sebep "sözün kendisi" değildir! çünkü sözün akıl ve izan ile telifi mümkün değildir. bu sözün mukallitler tarafından kıyasıya savunulmasındaki tek sebep, onların beyinlerine çocukluktan beri kazınan: "dinin sarsılmaz ikinci ana kaynağı kütüb-i sittedir ve kütüb-i sitte aynen kuran-ı kerim gibi yanılmaz ve yalanlanamaz kutsal bir kaynaktır!" safsatasıdır.
korkuyorlar. cehaletin ve inatçılığın en büyük göstergesi ve meyvesi olan korkaklıklarına engel olamıyorlar. akıllarını, çocukluklarından itibaren "kuran-ı kerim" ile değil; hocalarının, şeyhlerinin, melelerinin, liderlerinin ya da ebeveynlerinin doldurduğu çoğu köksüz ve kültürel safsatalarla ve -sözde- hadislerle yoğurdukları için hakikati göremeyecek, yanlışa "yanlış" diyemeyecek kadar korkak ve körler.
sanıyorlar ki, "kütüb-i sitte" denilen ve islamın kültürel bir mirası olan kitap serisi yeniden analiz edilse, kuran-ı kerime aykırı olan sözler ayıklansa ve bunlar dile getirilse din yıkılacak ve imanlar gidiverecek! bu kadar zavallıca bir düşünce olabilir mi?
imam buhari "sahih adlı kitabımı altı yüz bin hadisten seçtim..." diyen bir âlim. seçtiği hadis sayısı ise 7 bin 275dir! yani buhariye göre 592 bin 725 hadis, hadis değildir! hadis değildir çünkü "altı yüz bin hadisin her biri için iki rekat namaz kıldığını ve ilahî bir işaret aldıklarını kitabına kaydettiğini" iddia etmektedir. böyle bir iddia ile seçtiklerinin hadis diğerlerinin ise problemli olduğunu savunmaktadır.
hoş, böyle bir iddianın tutarlı bir tarafının olmadığı da açıktır esasen. çünkü yapılacak basit bir matematiksel hesap ile; günlük yeme - içme, tuvalet, uyku, banyo ve aslî ibadetlere ayrılacak vakti çıkarttığımızda ayrıca sahihi için çalışmaya başladığı yaşı ve vefat tarihini de göz ününde bulundurduğumuzda geriye kalan vakitler, altı yüz bin hadis için tek tek ikişer rekat namaz kılmasını -zaten- imkansız hale sokmaktadır! ayrıca, namazlardan sonra hafif bir uykuya geçmesi ve allah resulü ile irtibat kurması gerekmektedir -ki bunu da iddia etmiştir kendisi- bu iş için de ayrıca bir vakit gerekmektedir!
iddia etmek kolay, iddianın tutarsızlığını anlamak -görüldüğü üzere- bundan daha kolaydır!
elbette dileyen dilediği söze iman eder, dileyen dilediği gibi yaşar! ancak toplum fertlerinin yaşamlarını etkileyecek ve onların hayatı algılayış şekillerini değiştirecek iddialarda bulunanlara makul ve mantıklı reddiyeler getirmek hakkaniyetin bir gereğidir! hiç kimse, kuran terbiyesinden geçmiş bir aklın ve izânın kabul edemeyeceği safsataları, insanlara "hak" diyerek pazarlayamaz! kuranî akıl ile çelişen safsatalara reddiye getirenleri de "iftiralar" yoluyla susturamaz!
savunulacak ve telif edilecek bir yanı olmayan bu ve benzeri komik ve iğrenç -sözde- hadislerin isbatını, iknâsını yapabilecek yiğit varsa eğer "boş işlerle uğraşmayı" bırakıp meydana çıksın ve göstersin hünerini! değilse, basit iftiralar ve suçlamalarla ancak ve ancak ne tipte insan olduklarını âleme isbat ederler o kadar!
mukallitler bu tarz -sözde- hadisleri telif etme adına; arapçanın zengin bir dil oluşu, kelimenin farklı anlamlara gelişi ve benzeri bir sürü safsatayı ardı ardına sıralayıp "cahil" insanları uyutabilirler. lakin kelime, cümle ve bağlam konularını az-çok bilen ve kafası çalışan bir insan "allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir" gibi ipe-sapa gelmez bir lafın hiç bir makul açıklama ile telif edilemeyeceğini fark eder, anlar.
bazı mukallitler "kuran-ı kerimde de buna benzer teşbihler var..." diyerek savunmaya çalışsa da bu savununun da geçerliliği yoktur. çünkü kuranda geçen teşbih kavramları, ayet içerisinde akıl ve izan ile telif edilebilecek anlamdadırlar. örneğin "yedullah" yani "allahın eli" kavramı, kuran-ı kerimde geçtiği her yerde "allahın müdahalesi, iradesi" anlamında kullanıldığı açık ve nettir ve kullanıldığı ayetlere "vurgu gücü" kattığı açıktır. ayetin tamamından bu anlaşılmaktadır. lakin "peygamberlerin allahı tanımaması ve tanıyabilmeleri için allahın baldırını açıp göstermesi" ne kuranî akıl ile ne de saf akıl ile telif edilemeyecek bir saçmalıktadır.
çok açık ve net olarak söylüyorum ki, şayet bu söz kütüb-i sittede yer almasaydı ve herhangi bir adam çıkıp da bu "baldır" cümlesini dile getirseydi, dile getiren şahsı "münkir" ve "lain" ilan edecek ilk kişiler, yine şu an delicesine bu sözü savunan mukallitler olacaktı. bundan hiç şüpheniz olması.
mukallitlerin bu sözü savunmasındaki tek sebep "sözün kendisi" değildir! çünkü sözün akıl ve izan ile telifi mümkün değildir. bu sözün mukallitler tarafından kıyasıya savunulmasındaki tek sebep, onların beyinlerine çocukluktan beri kazınan: "dinin sarsılmaz ikinci ana kaynağı kütüb-i sittedir ve kütüb-i sitte aynen kuran-ı kerim gibi yanılmaz ve yalanlanamaz kutsal bir kaynaktır!" safsatasıdır.
korkuyorlar. cehaletin ve inatçılığın en büyük göstergesi ve meyvesi olan korkaklıklarına engel olamıyorlar. akıllarını, çocukluklarından itibaren "kuran-ı kerim" ile değil; hocalarının, şeyhlerinin, melelerinin, liderlerinin ya da ebeveynlerinin doldurduğu çoğu köksüz ve kültürel safsatalarla ve -sözde- hadislerle yoğurdukları için hakikati göremeyecek, yanlışa "yanlış" diyemeyecek kadar korkak ve körler.
sanıyorlar ki, "kütüb-i sitte" denilen ve islamın kültürel bir mirası olan kitap serisi yeniden analiz edilse, kuran-ı kerime aykırı olan sözler ayıklansa ve bunlar dile getirilse din yıkılacak ve imanlar gidiverecek! bu kadar zavallıca bir düşünce olabilir mi?
imam buhari "sahih adlı kitabımı altı yüz bin hadisten seçtim..." diyen bir âlim. seçtiği hadis sayısı ise 7 bin 275dir! yani buhariye göre 592 bin 725 hadis, hadis değildir! hadis değildir çünkü "altı yüz bin hadisin her biri için iki rekat namaz kıldığını ve ilahî bir işaret aldıklarını kitabına kaydettiğini" iddia etmektedir. böyle bir iddia ile seçtiklerinin hadis diğerlerinin ise problemli olduğunu savunmaktadır.
hoş, böyle bir iddianın tutarlı bir tarafının olmadığı da açıktır esasen. çünkü yapılacak basit bir matematiksel hesap ile; günlük yeme - içme, tuvalet, uyku, banyo ve aslî ibadetlere ayrılacak vakti çıkarttığımızda ayrıca sahihi için çalışmaya başladığı yaşı ve vefat tarihini de göz ününde bulundurduğumuzda geriye kalan vakitler, altı yüz bin hadis için tek tek ikişer rekat namaz kılmasını -zaten- imkansız hale sokmaktadır! ayrıca, namazlardan sonra hafif bir uykuya geçmesi ve allah resulü ile irtibat kurması gerekmektedir -ki bunu da iddia etmiştir kendisi- bu iş için de ayrıca bir vakit gerekmektedir!
iddia etmek kolay, iddianın tutarsızlığını anlamak -görüldüğü üzere- bundan daha kolaydır!
elbette dileyen dilediği söze iman eder, dileyen dilediği gibi yaşar! ancak toplum fertlerinin yaşamlarını etkileyecek ve onların hayatı algılayış şekillerini değiştirecek iddialarda bulunanlara makul ve mantıklı reddiyeler getirmek hakkaniyetin bir gereğidir! hiç kimse, kuran terbiyesinden geçmiş bir aklın ve izânın kabul edemeyeceği safsataları, insanlara "hak" diyerek pazarlayamaz! kuranî akıl ile çelişen safsatalara reddiye getirenleri de "iftiralar" yoluyla susturamaz!
savunulacak ve telif edilecek bir yanı olmayan bu ve benzeri komik ve iğrenç -sözde- hadislerin isbatını, iknâsını yapabilecek yiğit varsa eğer "boş işlerle uğraşmayı" bırakıp meydana çıksın ve göstersin hünerini! değilse, basit iftiralar ve suçlamalarla ancak ve ancak ne tipte insan olduklarını âleme isbat ederler o kadar!
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?