paralaksın bahsettiği hikayede ayrıntıda kendi sınıfını açıkça dile getirmiş dost. zira diğer sınıf proleteryaydı. biz orada sınava girdik
beynimin çalışmasına yarayan araç. büyük düşünce.
kürt=insan > faşist=drummachine
en iyi şiiri otoritelerce de ’beklenen’dir. iyi şairdir. yalnızca şiir yazan kimsedir fakat. son dönemde nazım hikmet’in karşısına koyulmaya çalışılıyor. bu saçmalık, yeni bir mizah anlayışı olsa gerek.
bizim özal gençliği yine çok romantikleşmiş. ey özalın elini öpen ve hala aynı ortaçağ düşüncelerinde yaşayan gençler sizin elini öptüğünüz özal’ında kürt olduğunu unutmayın...
sokak çocuklarının yatağı, üniversite gençliğinin can sıkıntıları...
yurdumun sol hareketine karşı yapılmış faşist darbe ve cahilliye dönemi başlangıcı.
hiçbir şey yaşamamasına rağmen ki (ortak yanlarımızdan biri) dizelerdeki gibi cehennemini çaldırmış olan,yaşamda hala varım diyebilendir. tek zaafı siyah uzun saç ve siyah giyen kadınlardır. one of us tişörtüyle aşkın başlangıcını oluşturduğunu zannetse de yalnız geldi yalnız gidecektir.
adam olacak çocuk..
duyargalarını son zamanlarda saklayan yine de ml çizgide varolan bir dostumuz. paralaksın yanlış yorumunu da kınıyorum. ne bu solculuk renk mi. açık mavi. koyu mavi... daha koyu mavi gibi...
20. yüzyılın en büyük şairi!
yorgun bir hayalet
samimi, zeki bir dosttur. fakat son zamanlarda bazı 78liler gibi konuşmaktadır. ne de olsa saçlarını dökmüştür bu uğurda...
izmirden çıkmış ve devamlı elindeki okumadığı kitabıyla, boynudaki kullanmadığı fotoğraf makinesiyle rüzgar yapan adam. bu arada benim sevgili adaylarım, onun da listesinedir her zaman.
şiirseven toplumda şiirseverlerin pek rast gelmediği şair. ahmet erhan şiirleri mizahi ve muhalif bir yan taşır. şiirlerinde yalnızlık, alkol ve tutunamamzlık gibi temalarla sıkça karşılaşılır.
bugün de ölmedim anne
buluşma
hiçlikte bulaşalım sevgilim, oturup konuşalım
dört yanımız dizboyu insan
yağmurdan bile usanalım
yağmurla sevişirken
bende inanmaların çağı geçti
sende sanki ilkbahar
bizimkisi karşıtların birliği
böyle sevgili olunur herhal
nihilist bir otobiyografi
buldum iç cebime astım
ben de bir kelimeyim ölümün dağarcığında
türkiye benim yurdum
hiçlikte buluşalım, öpüşürken göz kırpalım
başağrısı çekelim üç gün üç gece
yalnızlığın sularını bulandıralım
görünmesin bir şey geride
ben ki boynumda süpürgeler taşırım
ardımdan gelenler ırgalamaz
hiçlikte buluşalım ve konuşmayalım
dünyaya çarpan yürek onmaz
hızla yaşadım genç ölmedim
bir koşuymuş yaşam geç anladım
otuzu geçiyorken saate baktım
ben yanlız bir adamım tırnaklarım uzamaz
beni kimseler sevmez...
hiçlikte bulaşalım sevgilim, oturup konuşalım
dört yanımız dizboyu insan
yağmurdan bile usanalım
yağmurla sevişirken
bende inanmaların çağı geçti
sende sanki ilkbahar
bizimkisi karşıtların birliği
böyle sevgili olunur herhal
nihilist bir otobiyografi
buldum iç cebime astım
ben de bir kelimeyim ölümün dağarcığında
türkiye benim yurdum
hiçlikte buluşalım, öpüşürken göz kırpalım
başağrısı çekelim üç gün üç gece
yalnızlığın sularını bulandıralım
görünmesin bir şey geride
ben ki boynumda süpürgeler taşırım
ardımdan gelenler ırgalamaz
hiçlikte buluşalım ve konuşmayalım
dünyaya çarpan yürek onmaz
hızla yaşadım genç ölmedim
bir koşuymuş yaşam geç anladım
otuzu geçiyorken saate baktım
ben yanlız bir adamım tırnaklarım uzamaz
beni kimseler sevmez...
80 sonrası türkiye şiirin her boyutta en iyi şairi. düzyazı kitaplarını okuduktan sonra şiirlerine yeni bir pencereden bakabilirsiniz. bunların içinde eylül defterleri, güneydoğuda gazeteci olmak, bütün kanamlar umuttan, kuşlar uzaktı sonra ve şarkısı beyaz adlı kitaplar bazıları...
insanı büyüten yalnızlık mıdır dizesiyle insana yetecek insan.
umudun ve kavganın büyük şairi.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?