1960’ta boyabat’ta dünyaya geldi. ilk ve orta öğrenimini istanbul’da tamamladı. 1980’de istanbul devlet güzel sanatlar akademisi’ne bağlı uygulamalı sanat ve endüstri yüksek okulu birinci sınıfında öğrenci iken tutuklandı. dev-sol davasında idam istemiyle yargılandı. 7 yıl cezaevinde kaldı. ilk şiiri cezaevinde iken 1982’de yayınlandı. 1984’te "şafak türküsü" kitabı akademi kitabevi başarı ödülü kazandı ve üst üste yeni baskıları yapıldı. 1987’de basılan "müebbet türküsü" kitabı da büyük başarı kazandı. yankılar üzerine serbest bırakıldı. istanbul’da "om yayınevi"nin kurucu ve yöneticilerinden. ilk şiirlerinde ahmed arif ve nâzım hikmet etkisi belirgin. zeki buluşları, uyak kurmadaki özgün beceriysiyle dikat çekiyor. ilk dört kitabından sonra uzun süre sessiz kaldı. 1998’de yayınlanan "sevgili yoldaş kurbağalar" ise kendini yinelemediğini, yeni şiir alanlarına açıldığını gösterdi. şiirini ses ve tema özellikleri bakımından genişletip zenginleştirdiği görüldü. bu eserde bir yandan attilâ ilhan etkileri taşıyan, bir yandan da ikinci yeni’nin olumlu özelliklerini özümsemiş bir şiire ulaştı. günümüz türk şiirinin en dikkate değer şairleri arasında.
eserleri
şiir:
şafak türküsü (1984)
müebbet türküsü (1987)
suda seken hayat (1990)
yağmur yağmasaydı (1990)
sevgili yoldaş kurbağalar (1998)
ödülleri
1984 akademi kitapevi şiir başarı ödülü şafak türküsü ile
1987 hasan hüseyin şiir ödülü müebbet türküsü ile
1987 poetry international ödülü müebbet türküsü ile
pen club american center tarafından onur üyeliğine seçildi
http://www.edebiyatturk.net/
nevzat çelik
(bkz: bekleyi$)
(bkz: vahim bir a$k)
(bkz: merakli bir kizla söyleşi)
ahmet telli’den sonra gelen yaşayan efsane. şiirlerinde kavgayı bulur insan... umudu, özlemi, gurbeti, mapusluğu, işkenceyi, acıyı, aşkı...
kısacası yaşamın gerçek dokunuşlarıdır anlattıkları. şiir tadında...
kısacası yaşamın gerçek dokunuşlarıdır anlattıkları. şiir tadında...
"bir yanda yangın vardı, bir çağ yangını. herkese şu ya da bu oranda bir pay düşüyordu bu yangından. kıyısında, köşesinde yananlar vardı. bir de tam ortasında yananlar! ben, yangının tam ortasında, hem de hiç yakınmadan yananları, etiyle kanıyla, özlemleri, kavgaları ve umutlarıyla duyurmak istedim." demiştir nevzat çelik neden şiir yazdığına dair.
(bkz: sevgili yoldaş kurbağalar)
(bkz: suda seken hayat)
(bkz: sarışın ve ihtilal)
(bkz: müebbet türküsü)
(bkz: itirazın iki şartı)
(bkz: bulutlar kıvırcık)
(bkz: anımsamak kuşları)
(bkz: bahar ağrısı)
(bkz: bu bahar şaşma)
(bkz: çiçek gibi)
(bkz: diyarbakir ölüleri)
(bkz: ellerin müebbet )
(bkz: hasretin müebbet)
(bkz: kanat çırpa)
(bkz: kesin uyak)
(bkz: kitap türküsü)
(bkz: suda seken hayat)
(bkz: sarışın ve ihtilal)
(bkz: müebbet türküsü)
(bkz: itirazın iki şartı)
(bkz: bulutlar kıvırcık)
(bkz: anımsamak kuşları)
(bkz: bahar ağrısı)
(bkz: bu bahar şaşma)
(bkz: çiçek gibi)
(bkz: diyarbakir ölüleri)
(bkz: ellerin müebbet )
(bkz: hasretin müebbet)
(bkz: kanat çırpa)
(bkz: kesin uyak)
(bkz: kitap türküsü)
yakın zaman önce kendi sayfasında burda o kadar ekli insan var fakat hiçbiri şiir dinletilerimde yok. burada eklemek ne anlama geliyor o zaman. gelmiyorsanız silin gibi bir yazı yazmıştı. insanlar tarafından kötü eleştiriler almış ve bazı kişiler tarafından silinmişti.
yakışmadı ona böyle tutumlar demek istiyorum ama diyemiyorum. o da insan, olur böyle şeyler..
yakışmadı ona böyle tutumlar demek istiyorum ama diyemiyorum. o da insan, olur böyle şeyler..
adamın paraya ihtiyacı var. dinletilerine 10-15 anca geliyor. gelen de hep aynı iskelet tayfa. adam haklı. o sanatçıdan verim almak istiyorsalar destek olacaklar. adam parasızken nasıl üretebilir? üretse bile kısır olur. haklı yani.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?