cuma namazı

0 /
wilson
butun bir hafta boyunca yemedikleri diski kalmayanlarin bile sanki tum gunahlari affolacakmis gibi katildiklari imam kontrollu dinsel organizasyon
programmer
allah insanlara namazi emreder , fakat cuma namazi oyle degerli ve onemlidir ki allah kur’anda "cuma namazina kosun" buyuruyor...kur’anda cuma namazi vakti geldiginde yapilan tum islerin ve yapilan alisverisin byrakylmasy emrediliyor...
darklord
emredilip hergun yapilmasi farz kilinan bir ibadetin sadece bir gun daha kutsal oldugu paradoxudur, uvey evlat tadinda bir yakla$imdir. kuran`da boyle bir $ey varmidir yokmudur bilemem fakat $ahsi fikrim cuma namazinin ozel bir onemi yoktur zira namaz pazar degildir cuma gununden elde edilecek kar musluman cemaati haftada bir gunde olsa bir araya getirip birlik, beraberlik, karde$lik duygularini a$ilayip bir takim konularda bilinclendirmekten ba$ka bir amac gutmez. hal boyle olunca cuma gunlerinin bir onemi oldugunu fakat kutsal olmadigini anlamak ben ve benim gibi du$unenlere kafidir.

(bkz: cuma pazari)
ups
bir kereligine dedemle birlikte gittigim namaz.ayrica 3 defa ust uste gidilmez ise insan kalbinin dine kapanacagi soylenir falan filan..
seyyah
dinin temeli olarak musait oldugumuz zaman kilinmasi gereken bir namaz uzun degil zaten. nayram namazlarindan sonra en fazla kildigim namaz.
p t n
kilmanin insanlara zararinin dokundugunun tibben ve bilimsel olarak kanitinin bulunamamasina ragmen insanlarin israrla bok attigi namazdir. isteyen kilar istemeyen kilmaz ama kilmayanlar vicdanen rahatlamak icin hep asiri onem verildigini belirtmistir. kilanin tabi cenneti garantilemedigi kilmayaninda cehennemde yanacaginin garantisi olmamakla beraber insanlarin manevi degerlerine daha cok saygi duyulmasi en azindan susulmasi gerektiginin orneklerini ortaya cikaran bir namaz cesitidir.
maliyeci
2 rekatlik fazdan sonra hizla uzaklastigimiz namaz.bir de zuhr-i ahir denilen bir hadise vardir ki hala hukmu nedir kilinmasi lazim mi degil mi anlayamadim.http://www.diyanet.gov.tr de bununla ilgili bir aciklama yapmislar.aynen copy paste yapiyorum.

"hz. peygamber’in cumanin farzindan once, nafile olarak bir namaz kilip kilmadigi konusunda fikih bilginleri, konuyla ilgili muhtelif rivayetlerden hareketle farkli gorusler ortaya koymuslardir:


cuma’nin farzindan once nafile bir namaz olmadigini ileri suren fakihler bulunmaktadir. onlara gore hz. peygamber, cuma namazi icin mescide gelince, namaz kilmadan dogrudan minbere cikmistir. sahabenin kildigi rivayet edilen namaz ise, sunnetle iliskisi olmayan nafile bir namazdir (ibn kayyim, zâdu’l-meâd, i/118-119). buna karsilik hanefî, mâlikî ve sâfiî bilginlerine gore, hz. peygamber, cuma namazinin farzindan once tahiyyetu’l-mescid disinda, nafile olarak namaz kilmistir. hanefîler bu namazin dort rekat oldugunu, digerleri ise belli bir rekat sayisiyla sinirli olmadigini belirtmislerdir (ibn humam, fethu’l-kadîr, ii/39; ibn kudâme, mugnî, ii/250; ibn abidin, reddu’l-muhtar, i/452). sahih hadis kaynaklarinda hz. peygamber’in cuma namazindan once nafile olarak namaz kildigina dair bir cok rivayet bulunmaktadir (ibn mâce, salat, 94; buhârî, cumu’a, 33, 39; ebû dâvûd, salât, 244).


hz. peygamber’in cuma namazindan sonra nafile olarak namaz kildigi konusunda ihtilaf olmamakla birlikte, bu namazin kac rekat oldugu konusunda gorus farkliligi bulunmaktadir. bu namaz, ebu hanife’ye gore bir selamla dort, sâfiî’ye gore iki selamla dort, ebû yûsuf’a gore ise dort rekatta bir selam ve iki rekatta bir selam vermek uzere toplam alti rekattir (ibn humâm, fethu’l-kadîr, ii/39; sirbînî, mugni’l-muhtâc, i/451). sahih hadis kaynaklarinda yer alan bazi rivayetlerde, hz. peygamber’in cuma namazindan sonra dort, bazi rivayetlerde ise iki rekat nafile namaz kildigi bildirilmektedir (ebû dâvûd, salât, 244; ibn mâce, ikâmetu’s-salât, 95; buhârî, cumu’a, 39). ibn teymiyye, ibn kayyim gibi bazi alimler, konuyla ilgili cesitli rivayetleri birlikte degerlendirerek, camide kilinirsa dort, evde kilinirsa iki rekat kilinabilecegi gorusune varmislardir.


zikredilen bu rivayetler, hz. peygamber’in cuma namazindan once ve sonra, ismi ne olursa olsun evde ya da camide nafile namaz kildigini gostermektedir. bu itibarla, cumadan once ve sonra kilinan namazlar, cuma namazina daha sonra yapilan bir ilave olmayip, hz. peygamber’in uygulamasina dayanmaktadir."

diyanet cuma’nin farzindan sonra kilinan bu namazin dine sonradan eklenmedigini soylese de lisedeki din ogretmenimin bu konu hakkinda soyledikleri yuzunden hala soru isaretleri var kafamda.neyse biz kilalim da fazlasi goz cikarmaz.



seyhmerat
cemaatle beraber kilinmasinin daha bir farz oldugu ve toplumun ve icinde bulunulan cemaatin sorunlarinin konusulan ve yardim toplanilan namazdi gecmiste..hala oyle bilmiyorum ama bildigim bir sey var genellikle karsi devrimcilerin gosterilerine maruz kalan namaz...
schenardi
cuma kelimesi köken olarak "cem" e yani toplanmaya, bir araya gelmeye dayanır. cuma namazı da aslında islamın sosyal olguları düzenleyici olarak getirdiği normlardan birisidir. amaç müslüman kişilerin haftanın bir günü bir araya gelip ortak bir organizasyona iştirak etmelerini sağlamaktır. fakat gerek zamanın günlük yaşam aşrt ve standartlarını değiştirmesi gerekse din konusundaki şekilci yaklaşım cuma namazını çoğu kimse bakımından zoraki bir vazifeye dönüştürmüştür. benim için anlamıysa hiç olmazsa haftada bir inandığım değerle yüzyüze gelmemi sağlayan bir olgu olmasıdır. cuma namazından beklentilerim ahiret hayatına ilişkin değil doğrudan bu hayata yöneliktir ve her cuma namazından sonra hissettiğim manevi rahatlamayla beklediğim karşılığı da alırım doğrusu. kısacası cuma namazı benim için bir nevi meditasyon aracıdır ve her insanın da ruhunu kendisine uygun yol olarak her neyi seçmişse o şekilde böyle bir oto-terapiden geçirmesi şiddetle tarafımdan tavsiye olunur.
not: bu entry yazar tarafından cuma namazına gitmeden az önce yazılıp kayda geçirilmiştir.
schumi
hanefilere göre bir adet imam, bir adet müezzin, bir adet cemaatten normal birey ile kılınabilen namazdır. ancak şafilere göre 1 imam, 1 müezzin ile beraber en az 40 mü’min ile kılınması zaruridir.
roker phy
sebepsiz yere üst üste üç hafta kılınmaması halinde bireyin inancını tehlikeli boyutlara taşıyan haftalık dini bayram.
0 /

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol