bauhaus
sanatta mimari, resim - heykel ve zanaatın bir arada kullanılması gerektiğini savlayan, multidisipliner 20. yy sanat akımı. tiyatroyu da oldukça etkilemiştir.
" 20. yüzyılın başlarında tiyatro mimarisi ve sahne tasarımı alanında yenilikçi öncü denemelerde bulunmuş, daha çok dışavurumcu akıma bağlı bir orta avrupalı sanatçılar topluluğu ve etkinlikleri. 1921de bauhausta kurulan atölyede lothar schreyer yönetiminde bauhaus sanatçıları, ilk yıllarda dışavurumculuğun izinde yürümüşler; daha sonra, oskar schlemmerin atölye yönetiminin başına geçmesiyle, dışavurumculuktan bağımsızlaşarak, tümel bir görsel sanatlar anlayışını kurmaya yönelmişlerdir. sahnenin kendisini bir anlatım aracı haline getirecek ve yeni anlatım biçimlerine olanak sağlayacak bir mimarlık tekniğini tiyatroda gerçekleştirme amacını gütmüşler; sahneyi "ses, ışık, uzay, biçim ve devinimin etkin yoğunlaşması" olarak almışlardır. tüm göreneksel natüralist öykünmeci sanat tekniklerinden uzaklaşan bauhaus sanatçıları, izleyiciyle bütünleşmeyi sağlamak amacıyla, izleyici yerini yeniden ele alarak, çerçeve sahnenin yerine alan sahne ile çember sahneyi getirmişler, w. gropius, tümel tiyatro yapısına elverişli, üç ayrı sahne türünü içinde barındıran bir yapı tarzını gerçekleştirmiş; sahnenin törensi kökenlerini yakalamak istemiştir. tiyatro yapısı ile sahne oylumu arasındaki ilişkiyi, geometrik ile matematik ve mekaniğin kurallarını sahne ile oyuncu üzerinde uygulamaya çalışan o. schlemmer, kübik sahne uzayı içinde uzay-beden diyalektiğini yakalamaya, biçim-renk-uzay üçlüsünü oluşturmaya, geometrideki küre, küp ve koniyi sahnenin yükseklik, derinlik ve genişlik boyutlarıyla karşılamaya çalışmıştır. böylece, oyuncu, sahnede "devingen uzaysal plastik" anlatımın öğesi olarak algılamıştır. bauhaus tiyatrosu bağlamında yenilikçi sahne mimarlığı, sahne tasarımı ve tekniği ile oyunculuk çalışmalarını yürüten öbür bauhaus sanatçıları arasında, mekanik bauhaus sahnesi tasarımıyla h. loew, "küresel tiyatro" yapısı tasarımıyla a. weininger ve f. molnar, tümsel tiyatro anlayışıyla l. moholy-nagy, mekanik bale görüşüyle k. schmidt, f. bogler ve g. tellscher sayılabilir."
http://www.tiyatrotarihi.com/tiyatro_terimleri/bauhaus_tiyatrosu__nedir.html
" 20. yüzyılın başlarında tiyatro mimarisi ve sahne tasarımı alanında yenilikçi öncü denemelerde bulunmuş, daha çok dışavurumcu akıma bağlı bir orta avrupalı sanatçılar topluluğu ve etkinlikleri. 1921de bauhausta kurulan atölyede lothar schreyer yönetiminde bauhaus sanatçıları, ilk yıllarda dışavurumculuğun izinde yürümüşler; daha sonra, oskar schlemmerin atölye yönetiminin başına geçmesiyle, dışavurumculuktan bağımsızlaşarak, tümel bir görsel sanatlar anlayışını kurmaya yönelmişlerdir. sahnenin kendisini bir anlatım aracı haline getirecek ve yeni anlatım biçimlerine olanak sağlayacak bir mimarlık tekniğini tiyatroda gerçekleştirme amacını gütmüşler; sahneyi "ses, ışık, uzay, biçim ve devinimin etkin yoğunlaşması" olarak almışlardır. tüm göreneksel natüralist öykünmeci sanat tekniklerinden uzaklaşan bauhaus sanatçıları, izleyiciyle bütünleşmeyi sağlamak amacıyla, izleyici yerini yeniden ele alarak, çerçeve sahnenin yerine alan sahne ile çember sahneyi getirmişler, w. gropius, tümel tiyatro yapısına elverişli, üç ayrı sahne türünü içinde barındıran bir yapı tarzını gerçekleştirmiş; sahnenin törensi kökenlerini yakalamak istemiştir. tiyatro yapısı ile sahne oylumu arasındaki ilişkiyi, geometrik ile matematik ve mekaniğin kurallarını sahne ile oyuncu üzerinde uygulamaya çalışan o. schlemmer, kübik sahne uzayı içinde uzay-beden diyalektiğini yakalamaya, biçim-renk-uzay üçlüsünü oluşturmaya, geometrideki küre, küp ve koniyi sahnenin yükseklik, derinlik ve genişlik boyutlarıyla karşılamaya çalışmıştır. böylece, oyuncu, sahnede "devingen uzaysal plastik" anlatımın öğesi olarak algılamıştır. bauhaus tiyatrosu bağlamında yenilikçi sahne mimarlığı, sahne tasarımı ve tekniği ile oyunculuk çalışmalarını yürüten öbür bauhaus sanatçıları arasında, mekanik bauhaus sahnesi tasarımıyla h. loew, "küresel tiyatro" yapısı tasarımıyla a. weininger ve f. molnar, tümsel tiyatro anlayışıyla l. moholy-nagy, mekanik bale görüşüyle k. schmidt, f. bogler ve g. tellscher sayılabilir."
http://www.tiyatrotarihi.com/tiyatro_terimleri/bauhaus_tiyatrosu__nedir.html
her carrefourun yaninda bulunan tasarim ile ilgili malzeme satan dukkan.
1919da alman mimar walter gropius tarafindan almanya weimarda kurulan tasarim enstitusu.
cok cok ba$arili bir goth metal grubu...burning from the inside albumunden slice of life $arkisini dinlemenizi oneririm..(bkz: peter murphy)
robot süpürge
bebek maması
aptamil bebek maması
en ucuz klima fiyatları
klima fiyatları
dubai vize
sözlük scripti sütyenli atlet
şişli escort bursa escort görükle escort türkçe seks hikayeleri izmir escort hatay escort izmir escort ankara escort
çankaya escort maltepe escort buca escort denizli escort denizli escort çiğli escort şirinevler escort çekmeköy escort
Anadolu Yakası Escort istanbul escort
şişli escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?