bdpli pervin buldanin 19 ekim 2011 çukurca da pkk saldırısı sebebi ile meydana gelen 24 $ehidimizin ardindan mecliste sarf ettigi cumle.
tam olarak $oyle soyledi kendisi;
+ bu bir sava$ ve sava$larda her iki taraftan da ölenler olur. rica ediyorum tek tarafli bakmayalim olaya.
bu cumleyi soyleyen turkiye buyuk millet meclisinde milletvekili olarak gorevli bir insan. maa$ini turkiye cumhuriyeti devletinden alan, turkiye cumhuriyeti vatanda$larini temsilen mecliste bulunan birisi.
+ her iki taraftan da olenler olur, tek tarafli bakmayalim olaya.
teror tarafindan da bakip olen teroristler icin de uzulmemizi temenni ediyor kendisi anladigim kadari ile. gerci $ahsin kim olduguna ve hangi partinin uyesi olduguna baktigimizdfa pek de $a$irtici bir $ey gibi gozukmedi bana bu sozler.
bu bir savaş her iki taraftan da ölenler olur
bdp li bir vekilin sarf ettiği cümledir.
yanlış bir telaffuzda bulunmuş kişi.savaş iki devlet arasında olur bunların yaptıkları bir saldırır ve bu saldırıların sabrımızı haddinden fazla zorlamıştır!ölenlere gelirsek bizim vatan evlatlarımız vatan toprağını korumak için öldükleri için şehittir onlarınki ise bir leşten farkı yoktur..!
yanlış bir telaffuzda bulunmuş kişi.savaş iki devlet arasında olur bunların yaptıkları bir saldırır ve bu saldırıların sabrımızı haddinden fazla zorlamıştır!ölenlere gelirsek bizim vatan evlatlarımız vatan toprağını korumak için öldükleri için şehittir onlarınki ise bir leşten farkı yoktur..!
bu sözlerin sahibi çok cahildir. hem de çok.
bir defa, bu bir savaş değildir; bu bir anarşi ve terörizm’dir. kavramları anlam bakımından hiç irdelememiş gibi duran bu zihniyet bu koşulları eğer savaş olatrak nitelendiriyorsa; savaşın eşit koşul, şart ve zamanda; danışıklı olarak yapıldığının bilincine varmalıdır. bir grup tutup sinsice asker ocaklarını bombalayabiliyorsa bu kalleşliğe girer. bu yüzden yazılı olmayan savaş kanunlarının kapsayabileceği bir durum değildir bu son yaşadığımız olaylar.
durum bir grubun meşru olarak seçilmiş bir hükümetin yönettiği çoğunluğa diş bileyip haince saldırmasından ibarettir, bu da anarşizm’dir.
allah insana düşmanın da şereflisini nasip etmeli. böyle dağlarda hayvanca yaşayıp şerefini de insanlığıyla birlikte kaybeden vasıfsız şahsiyetlerin verdiği emirlerle konuşan kuklalarla muhattap kalmak üzücü.
bir defa, bu bir savaş değildir; bu bir anarşi ve terörizm’dir. kavramları anlam bakımından hiç irdelememiş gibi duran bu zihniyet bu koşulları eğer savaş olatrak nitelendiriyorsa; savaşın eşit koşul, şart ve zamanda; danışıklı olarak yapıldığının bilincine varmalıdır. bir grup tutup sinsice asker ocaklarını bombalayabiliyorsa bu kalleşliğe girer. bu yüzden yazılı olmayan savaş kanunlarının kapsayabileceği bir durum değildir bu son yaşadığımız olaylar.
durum bir grubun meşru olarak seçilmiş bir hükümetin yönettiği çoğunluğa diş bileyip haince saldırmasından ibarettir, bu da anarşizm’dir.
allah insana düşmanın da şereflisini nasip etmeli. böyle dağlarda hayvanca yaşayıp şerefini de insanlığıyla birlikte kaybeden vasıfsız şahsiyetlerin verdiği emirlerle konuşan kuklalarla muhattap kalmak üzücü.
türkler, kürtlere silah mı çekmiş durumda? sadece ırken türklerden mi oluşuyor türk ordusu da, kürtlere bir taarruzda ha?
kürtlerin tamamı da pkk denen, onun bunun maşası, onun bunun çocuklarından oluşan cinayet örgütünün arkasında ve polisin, askerin, sivil vatandaşın kanın döküyor ha?
neresinden bakarsan bak, ellerinde kalır bu saçamalamalar ve de ellerinde patlayacak.
kürtlerin tamamı da pkk denen, onun bunun maşası, onun bunun çocuklarından oluşan cinayet örgütünün arkasında ve polisin, askerin, sivil vatandaşın kanın döküyor ha?
neresinden bakarsan bak, ellerinde kalır bu saçamalamalar ve de ellerinde patlayacak.
wikipediaya gore sava$in tanimi $u;
"savaş, ülkeler, bloklar ya da bir ülke içerisindeki büyük gruplar arasında gerçekleşen topyekün silahlı mücadele."
ortada bir ulkeye kar$i verilen mucadele yok. bloklar arasi silahli bir mucadele de yok. ortada buyuk gruplar arasi verilen silahli bir mucadele de yok, zira turk silahli kuvvetlerinin 5000(yakla$ik) ki$lik silahli bir teror orgutune kar$i vermi$ oldugu bir mucadele var.
dolayisi ile neresinden tutsan elinde kalan cumle.
silahli cati$malarda her iki taraftan da olenler olur, cumlenin asli bu $ekilde olmaliydi kaldi ki 24 askerimizin $ehit verildigi bir gunde boyle bir cumle kurmak, herhangi bir kavrami tanimlamaktan ziyade meydana gelen olayi kucumsemek ve "ne var yani, pkkdan kimse ölmedi mi?" anlamli bir konu$ma yapmaktir. cumlenin icerigi sava$i yahut herhangi bir cati$mayi tanimlamaktan son derece uzak, zira bu cumle bir konu$manin icerisinde gecen bir cumle. konu$manin daha onceki cumlelerine ve sonraki cumlelerine baktigimiz zaman bireyin ne demek istedigini herkes son derece net bir $ekilde algilayacaktir.
amac ne demek istendigini anlamaktan ziyade koru korune bireyin savunuculugunu yapmaksa, ona soylenecek bir $ey yok. zihindeki du$unceleri sorgulamak lazim bu durumda.
"savaş, ülkeler, bloklar ya da bir ülke içerisindeki büyük gruplar arasında gerçekleşen topyekün silahlı mücadele."
ortada bir ulkeye kar$i verilen mucadele yok. bloklar arasi silahli bir mucadele de yok. ortada buyuk gruplar arasi verilen silahli bir mucadele de yok, zira turk silahli kuvvetlerinin 5000(yakla$ik) ki$lik silahli bir teror orgutune kar$i vermi$ oldugu bir mucadele var.
dolayisi ile neresinden tutsan elinde kalan cumle.
silahli cati$malarda her iki taraftan da olenler olur, cumlenin asli bu $ekilde olmaliydi kaldi ki 24 askerimizin $ehit verildigi bir gunde boyle bir cumle kurmak, herhangi bir kavrami tanimlamaktan ziyade meydana gelen olayi kucumsemek ve "ne var yani, pkkdan kimse ölmedi mi?" anlamli bir konu$ma yapmaktir. cumlenin icerigi sava$i yahut herhangi bir cati$mayi tanimlamaktan son derece uzak, zira bu cumle bir konu$manin icerisinde gecen bir cumle. konu$manin daha onceki cumlelerine ve sonraki cumlelerine baktigimiz zaman bireyin ne demek istedigini herkes son derece net bir $ekilde algilayacaktir.
amac ne demek istendigini anlamaktan ziyade koru korune bireyin savunuculugunu yapmaksa, ona soylenecek bir $ey yok. zihindeki du$unceleri sorgulamak lazim bu durumda.
eğer sarfedilen cümleyi eleştiriyorsak evet doğru bir cümledir sebepleri şunlar şunlardır diye sıralıyoruz. fakat bizim eleştirdiğimiz cümle mi, cümleyi sarfeden kişi mi? cümle altında neleri sorguladığımızı anlayamadım.
ayrıca türk dil kurumuna göre savaşın anlamına hemen bakalım.
devletlerin diplomatik ilişkilerini keserek giriştikleri silahlı mücadele, harp.
uğraşma, kavga, mücadele.
hayvanların birbirleriyle yaptığı mücadele.
bir şeyi ortadan kaldırmak, yok etmek amacıyla girişilen mücadele.
çocukça bir sohbet içerisine girmeye gerek yok. savaşın anlamı bellidir bu yüzden bu bir savaştır. ha size göre değilse bile olacaktır. temelini atıyorlar hızlı hızlı. attılar topluyorlar hatta
ayrıca türk dil kurumuna göre savaşın anlamına hemen bakalım.
devletlerin diplomatik ilişkilerini keserek giriştikleri silahlı mücadele, harp.
uğraşma, kavga, mücadele.
hayvanların birbirleriyle yaptığı mücadele.
bir şeyi ortadan kaldırmak, yok etmek amacıyla girişilen mücadele.
çocukça bir sohbet içerisine girmeye gerek yok. savaşın anlamı bellidir bu yüzden bu bir savaştır. ha size göre değilse bile olacaktır. temelini atıyorlar hızlı hızlı. attılar topluyorlar hatta
tdknin vermi$ oldugu kelime anlamlarina saplanip kalmanin cok bir ehemmiyeti yok. hayvanlarin arasindaki mucadeleye de sava$ diyormu$ nihayetinde.
gunumuzdeki sava$ tanimini irdelemek lazim;
sava$ iki ulkenin birbirileri ile vermi$ olduklari topyekun silahli mucadeledir.
profosyonel duzenli bir ordu ile(ordu diyorum bak, silahli grup demiyorum, duzenli bir ulke ordusundan bahsediyorum), eli silahli bir grup insanin vermi$ oldugu mucadeleye evrenin hicbir ko$esinde sava$ denmez. bu bir mucadeledir tamam, bu bir cati$madir ona da eyvallah ama bu bir sava$ degildir. silahli mucadeleye giri$ilen ki$ilerle aramizdaki $eye sava$ diyerek mucadelede bulundugumuz silahli gruba paye vermenin hicbir anlami yok. 800 bin ki$ilik bir ordunun 5000 ki$ilik bir grupla sava$iyor olmasi zaten komik kacardi.
kaldi ki ele$tirdigimiz "sava$ kelimesi" degil, soylenilen cumlenin icerigidir.
"her iki taraftan da olenler olur."
soyleyen ki$inin sifati ve soyledigi cumlenin icerigidir tarti$ma konusu olan. turkiye cumhuriyetinin milletvekilinin "her iki taraftan da olenler olur" $eklinde bir cumle kurmasi, bu milletvekilinin hangi tarafta yer aldiginin bariz bir gostergesidir. teroru lanetlemesini gectim, kimse ondan ya da onun bagli oldugu partiden zaten boyle bir $ey beklemez, beklemiyor ama bari boyle bir gunde agizdan cikacak cumleler biraz ar haya $eref ta$isin, biraz insanlik biraz aidiyet ta$isin. gerci evet, agizdan cikan cumlenin aidiyet ta$idigi $uphesiz lakin nereye yonelik bir aidiyettir bu, bunu du$unmek bunu algilamak lazim.
pervin buldan isimli milletvekili, mecliste safettigi bu cumlelerle $ehit olan askerlerimizle öldürülen teroristleri bir tutmu$tur. bunu hangi cumlelerle yumu$atmaya cali$saniz da, anlatimi tarifi nereye cekmeye cali$saniz da cumlenin temasi degi$meyecektir.
gunumuzdeki sava$ tanimini irdelemek lazim;
sava$ iki ulkenin birbirileri ile vermi$ olduklari topyekun silahli mucadeledir.
profosyonel duzenli bir ordu ile(ordu diyorum bak, silahli grup demiyorum, duzenli bir ulke ordusundan bahsediyorum), eli silahli bir grup insanin vermi$ oldugu mucadeleye evrenin hicbir ko$esinde sava$ denmez. bu bir mucadeledir tamam, bu bir cati$madir ona da eyvallah ama bu bir sava$ degildir. silahli mucadeleye giri$ilen ki$ilerle aramizdaki $eye sava$ diyerek mucadelede bulundugumuz silahli gruba paye vermenin hicbir anlami yok. 800 bin ki$ilik bir ordunun 5000 ki$ilik bir grupla sava$iyor olmasi zaten komik kacardi.
kaldi ki ele$tirdigimiz "sava$ kelimesi" degil, soylenilen cumlenin icerigidir.
"her iki taraftan da olenler olur."
soyleyen ki$inin sifati ve soyledigi cumlenin icerigidir tarti$ma konusu olan. turkiye cumhuriyetinin milletvekilinin "her iki taraftan da olenler olur" $eklinde bir cumle kurmasi, bu milletvekilinin hangi tarafta yer aldiginin bariz bir gostergesidir. teroru lanetlemesini gectim, kimse ondan ya da onun bagli oldugu partiden zaten boyle bir $ey beklemez, beklemiyor ama bari boyle bir gunde agizdan cikacak cumleler biraz ar haya $eref ta$isin, biraz insanlik biraz aidiyet ta$isin. gerci evet, agizdan cikan cumlenin aidiyet ta$idigi $uphesiz lakin nereye yonelik bir aidiyettir bu, bunu du$unmek bunu algilamak lazim.
pervin buldan isimli milletvekili, mecliste safettigi bu cumlelerle $ehit olan askerlerimizle öldürülen teroristleri bir tutmu$tur. bunu hangi cumlelerle yumu$atmaya cali$saniz da, anlatimi tarifi nereye cekmeye cali$saniz da cumlenin temasi degi$meyecektir.
250 bin askerimizi kaybettiğimiz çanakkale dahi bir savaş (war) değil; bir cephe, bir çatışma alanı (battle)dır.
götünüzden iç savaş uydurmayın, çıkıverir bir gün bak. o gün kına mı yakarsınız
kıçınıza, kaçacak delik mi ararsınız bilinmez.
30 küsur yıldır devam eden bu puştluklar türk-kürt kardeşliğini bozamadı. bu saçmalamalar da bozamayacak.
bugün asker, polis, sivil katleden pkk değil de tit olsaydı mesela?.. ne diyecektiniz? basıverseydi köyleri, kentleri; kışlaları, karakolları?.. ne diyecektiniz?.. ne diyecektiniz?.. onlar da insan, ölmesinler diyecek miydiniz mesela?.. ama onlar da şuna buna tepki gösteriyor, şu şu haklarını istiyor diyecek miydiniz?.. bu bir iç savaş diye yumurtlayabilecek miydiniz?..
hangi ideolojik, felsefik zihniyet ki insanı bu derece insanlıktan, objektiflikten uzak yorumlar yapmaya iten?
üç tartıp bir konuşmaz mı insan?
götünüzden iç savaş uydurmayın, çıkıverir bir gün bak. o gün kına mı yakarsınız
kıçınıza, kaçacak delik mi ararsınız bilinmez.
30 küsur yıldır devam eden bu puştluklar türk-kürt kardeşliğini bozamadı. bu saçmalamalar da bozamayacak.
bugün asker, polis, sivil katleden pkk değil de tit olsaydı mesela?.. ne diyecektiniz? basıverseydi köyleri, kentleri; kışlaları, karakolları?.. ne diyecektiniz?.. ne diyecektiniz?.. onlar da insan, ölmesinler diyecek miydiniz mesela?.. ama onlar da şuna buna tepki gösteriyor, şu şu haklarını istiyor diyecek miydiniz?.. bu bir iç savaş diye yumurtlayabilecek miydiniz?..
hangi ideolojik, felsefik zihniyet ki insanı bu derece insanlıktan, objektiflikten uzak yorumlar yapmaya iten?
üç tartıp bir konuşmaz mı insan?
bakıyorum söyleyen kişinin siyaset yaptığı yere göre tepki veriliyor yine. ne demesini bekliyorsunuz insanların. asker olunca şehit pkk üyesi olunca leş mi denilsin istiyorsunuz.
insan öldükten sonra üzerindeki üniformanın bir önemi kalmıyor. gençler kahrolası bir mayın, kurşun ya da başka bilmem neyle vurulup yere düştüklerinde maalesef ölü gençler oluyorlar.
asker ya da pkk üyesi, farketmiyor aslında cansız bir gencin bedeni ister asker olsun ister pkk üyesi anneler tarafından aynı şekilde hissediliyor. adına evlat acısı deniliyor bunun. bir annenin artık yaşamasının bir anlamı kalmıyor bu acıyı yaşayınca.
ne diyelim annelere sen asker anası senin oğlun kahraman, diğerine senin oğlun teröristti şimdi bir leş mi oldu diyelim.
yıllarca kürtlere haklarını vermemek için direnip bu acıları yaratanlar bugünde ölüler üzerinden nemalanarak acıyı derinleştirmek istiyorlar. savaş bitmesin diyorlar ve bu yüzden başkalarının da canının yandığını düşünmek istemiyorlar, dile getirene ağzına geleni söylüyorlar.
çünkü buna ihtiyaç var toplumdaki fakirliğin, eğitimsizliğin, sağlıksızlığın, adaletsizliğin derinleşmesi için savaşa ihtiyaç var.
bu yüzden de asker annesine senin oğlun kutsal bir ölü diyorlar. diğer taraftan bir vekil ölümün sadece bir yerde yaşanmadığını karşı tarafında acıları olduğunu dile getirdiğinde saldırmakta gecikmiyorlar.
evet bu bir savaş ve her iki taraftan ölenler var maalesef. ve bu gençler vurulup yere düştüklerinde üzerlerindeki üniformanın bir anlamı kalmıyor onlar ölü gençler oluyor. bıraktıkları acı da aynı.
evlat acısı...
insan öldükten sonra üzerindeki üniformanın bir önemi kalmıyor. gençler kahrolası bir mayın, kurşun ya da başka bilmem neyle vurulup yere düştüklerinde maalesef ölü gençler oluyorlar.
asker ya da pkk üyesi, farketmiyor aslında cansız bir gencin bedeni ister asker olsun ister pkk üyesi anneler tarafından aynı şekilde hissediliyor. adına evlat acısı deniliyor bunun. bir annenin artık yaşamasının bir anlamı kalmıyor bu acıyı yaşayınca.
ne diyelim annelere sen asker anası senin oğlun kahraman, diğerine senin oğlun teröristti şimdi bir leş mi oldu diyelim.
yıllarca kürtlere haklarını vermemek için direnip bu acıları yaratanlar bugünde ölüler üzerinden nemalanarak acıyı derinleştirmek istiyorlar. savaş bitmesin diyorlar ve bu yüzden başkalarının da canının yandığını düşünmek istemiyorlar, dile getirene ağzına geleni söylüyorlar.
çünkü buna ihtiyaç var toplumdaki fakirliğin, eğitimsizliğin, sağlıksızlığın, adaletsizliğin derinleşmesi için savaşa ihtiyaç var.
bu yüzden de asker annesine senin oğlun kutsal bir ölü diyorlar. diğer taraftan bir vekil ölümün sadece bir yerde yaşanmadığını karşı tarafında acıları olduğunu dile getirdiğinde saldırmakta gecikmiyorlar.
evet bu bir savaş ve her iki taraftan ölenler var maalesef. ve bu gençler vurulup yere düştüklerinde üzerlerindeki üniformanın bir anlamı kalmıyor onlar ölü gençler oluyor. bıraktıkları acı da aynı.
evlat acısı...
cumle kimi arkada$larimiz tarafindan kendi arzusuna gore diledigi yonde algilanmi$ ve o $ekilde yorumlanmi$. eger amac kendini ve cumleyi hakliş cikartmaksa dogal bir refleks, yadirgamam.
olen terorist de olsa(ki olene terorist denmemi$ ben yumu$atiyorum sadece) asker de olsa oldukten sonra ölü bir genc oluyor denmi$, dogrudur, canini kaybeden her kim olursa olsun canini kaybetmi$tir, ötesi yok.
kaybetmesin o zaman bu gencler canlarini? doguda gencecik zihinler yikanmasin, daga cikartilmasin, vatanda$a kur$un sikmasin? kimse bu yonde fikir beyan etmiyor, ölen herkes insandir deniliyor bitiyor. ölen herkes insandir amenna ama bu sorunun bir evveliyati yok mu? bu ölümler engellenemez mi?
"yillarca kurtlere hakkini vermemek icin bla bla bla."
halen daha pkk terorunun kürt hakkini savunmak icin oldugunu iddia edenler varmi$, bugun gordum. kürt hakkini savunabilmek adina canlarini siper edenler yaniba$larinda meydana gelen van depreminde neredeler? sozde kurt halkinin haklari icin yola koyulanlar, kürt vatanda$lara yardim etmek icin yola cikan askerlerin aracina bomba atanlar degil mi?
uyan artik ey okur, türkü kürdü yok bu i$in. insani var, ayni topraklari payla$tigin insanlari var. bir vekil cikmis "bu bir sava$ her iki taraftan da ölenler olur" demi$. o vekilin kim oldugunu, ideolojisini, neye hangi amacla hizmet ettigini hepimiz biliyoruz zaten, tarti$mak bile sacma.
yillarca kurt haklarini vermemek icin direnen cumlesinin en guzel cevaibi zaten bugunlerde ya$amiyor muyuz?
(bkz: türklerin kürtlere yardıma koşması)
peki sonuc ne?
(bkz: van da yardım kamyonlarının yağmalanması)
ha aklima gelmi$ken, bdpli belediyeler nerelerde bu arada kuzum? $i$li belediyesi 40 tir dolusu yardim malzemesini nererdeyse ula$tirdi bile bolgeye, ustelik istanbuldan. ha keza kizilay olsun, kadikoy belediyesi olsun bir suru sivil toplum orgutu olsun hepsi bolgede. bdpli belediyeler nerde, ben bunu cok merak ettim.
savunacaginiz $eyin temeli olmali, backgroundu olmali. yoksa niyetiniz iyi bile olsa, esasen insani anlamda $eyler soyluyor bile olsaniz cumlelerin hepsi havada kaliyor, suya yazilan yazilar misali minik bir dalgalanma ile ucup gidiyor.
olen terorist de olsa(ki olene terorist denmemi$ ben yumu$atiyorum sadece) asker de olsa oldukten sonra ölü bir genc oluyor denmi$, dogrudur, canini kaybeden her kim olursa olsun canini kaybetmi$tir, ötesi yok.
kaybetmesin o zaman bu gencler canlarini? doguda gencecik zihinler yikanmasin, daga cikartilmasin, vatanda$a kur$un sikmasin? kimse bu yonde fikir beyan etmiyor, ölen herkes insandir deniliyor bitiyor. ölen herkes insandir amenna ama bu sorunun bir evveliyati yok mu? bu ölümler engellenemez mi?
"yillarca kurtlere hakkini vermemek icin bla bla bla."
halen daha pkk terorunun kürt hakkini savunmak icin oldugunu iddia edenler varmi$, bugun gordum. kürt hakkini savunabilmek adina canlarini siper edenler yaniba$larinda meydana gelen van depreminde neredeler? sozde kurt halkinin haklari icin yola koyulanlar, kürt vatanda$lara yardim etmek icin yola cikan askerlerin aracina bomba atanlar degil mi?
uyan artik ey okur, türkü kürdü yok bu i$in. insani var, ayni topraklari payla$tigin insanlari var. bir vekil cikmis "bu bir sava$ her iki taraftan da ölenler olur" demi$. o vekilin kim oldugunu, ideolojisini, neye hangi amacla hizmet ettigini hepimiz biliyoruz zaten, tarti$mak bile sacma.
yillarca kurt haklarini vermemek icin direnen cumlesinin en guzel cevaibi zaten bugunlerde ya$amiyor muyuz?
(bkz: türklerin kürtlere yardıma koşması)
peki sonuc ne?
(bkz: van da yardım kamyonlarının yağmalanması)
ha aklima gelmi$ken, bdpli belediyeler nerelerde bu arada kuzum? $i$li belediyesi 40 tir dolusu yardim malzemesini nererdeyse ula$tirdi bile bolgeye, ustelik istanbuldan. ha keza kizilay olsun, kadikoy belediyesi olsun bir suru sivil toplum orgutu olsun hepsi bolgede. bdpli belediyeler nerde, ben bunu cok merak ettim.
savunacaginiz $eyin temeli olmali, backgroundu olmali. yoksa niyetiniz iyi bile olsa, esasen insani anlamda $eyler soyluyor bile olsaniz cumlelerin hepsi havada kaliyor, suya yazilan yazilar misali minik bir dalgalanma ile ucup gidiyor.
başlık o kadar art niyetli açılmış ki zaten kendini belli ediyor. bir de başlık içinde bdpli belediyelerin depreme yönelik çalışmaları sorgulanıyor. olsun sorgulayan nesli severim.
ne mi yapıyor şu an bdp. daha henüz yardım nedir görmemiş olan vanın köylerine nusaybin, cizre, yüksekova, batman, siirt, diyarbakır, patnos, diyadin, doğubeyazıt belediyeleri el uzatıyor. memleketim olduğu için akrabalarım orada olduğu için biliyorum neyin ne olduğunu, birileri olmasa oralarda güveneceğim ankarada tv başında gördüklerimle yetinirdim. ama tv de gördüğünüzle sınırlı değil selahattin demirtaşın pazar akşamından bu yana gitmediği eliyle yardım uzatmadığı van köyü yok şu an. bütün bu yardımlar bdp belediyelerden van halkına geldi.
elbette gerek şişliden gerekse memleketin diğer köşelerinden gönderilen her paket, uzatılan her el değerli ama diğer taraftan bdp bir şey yapmıyor demek anlamsız.
her fırsatta bdpye çakmak üzere kurulmuş bir kişilikle bu başlıkta konu edilen sözü sağlıklı bir şekilde tartışmak namümkün.
ne mi yapıyor şu an bdp. daha henüz yardım nedir görmemiş olan vanın köylerine nusaybin, cizre, yüksekova, batman, siirt, diyarbakır, patnos, diyadin, doğubeyazıt belediyeleri el uzatıyor. memleketim olduğu için akrabalarım orada olduğu için biliyorum neyin ne olduğunu, birileri olmasa oralarda güveneceğim ankarada tv başında gördüklerimle yetinirdim. ama tv de gördüğünüzle sınırlı değil selahattin demirtaşın pazar akşamından bu yana gitmediği eliyle yardım uzatmadığı van köyü yok şu an. bütün bu yardımlar bdp belediyelerden van halkına geldi.
elbette gerek şişliden gerekse memleketin diğer köşelerinden gönderilen her paket, uzatılan her el değerli ama diğer taraftan bdp bir şey yapmıyor demek anlamsız.
her fırsatta bdpye çakmak üzere kurulmuş bir kişilikle bu başlıkta konu edilen sözü sağlıklı bir şekilde tartışmak namümkün.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?