Bu resim Pablo Picasso'nun genç metresi olan Marie-Thérèse Walter'i konu almakta. Genel kompozisyondan uzak olarak, resimde dikkatî çeken ilk unsur; Walter'in yüzü oluyor. Yüzü iki parçaya bölünmüş bir şekilde olan Walter'in soft bir lavanta pembesi ile resmedilen yüzünün tarafı oldukça durgunluk ve sakinlik ile temsil edilmekteyken, sarı yüzlü olan kısmı daha absürdlüğü temsil etmektedir. Picasso, Walter'in gündüz ile gece benliğini; masumânelikten cinsel hazza dönüşümü îmâ ediyor olabilir.
Bakışlarımızı biraz daha kompozisyona doğru çekecek olursak, arka planda yer alan baklava örüntüsünün Picasso'nun sıklıkla kendisi ile yıldızlarını buluşturduğu “commedia dell'arte”nin Soytarı (Harlequin) kostümü ile alâkası aşikârdır. Bu arka planı genellikle Picasso, belli tanıklıklar yapmada kullanmaktadır. Buradaki tanıklığı ise Walter'in gerek rûhanî gerek fizikî dönüşümlerine dair bir tanıklıktır.
Bu dönüşüm ölüme dönüşümdür. Resimde aynı zamanda bir "kendine beğenmişlik" ile alâkalı bir çeşitlilik bulunmaktadır. Walter, kendi ölümü ile yüzleşmekte ve onu bir baş olarak yansıtmaktadır. Kompozisyonun orta sağında yer alan yansıma, gelecekte siper almış kaderin kötülüğünün doğal bir röntgenini imlemektedir. Yüzün çehresi Walter ile benzemekte, lâkin bu sefer ne lavanta ne de sarılık; karanlık, göz yuvarları boş ve o cinsellik kısmından da eser yok denecek zerrede çarpık ve bükük; yaşlı ve dünyaya karşı oldukça kaygı beslemiş görünmektedir. Walter ise o tarafa doğru uzanmakta; benlik birlemek açısından.
ayna karşısındaki kız
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?