wolfgang amadeus mozartın sayıları yirmiyi bulan operalarının uvertürleri, bağımsız birer eser sayılsalar yeridir. çünkü besteci bu uvertürlerde, operalarda geçen temaları yinelemeye kalkışmaz, daha çok, operanın havasını, olaylarının kişilerini senfonik bir kadro içinde çizer. bu uvertürlerde, mozart sanatının o kendine özgü, çekici, ustaca yalın, soylu yanlarını tanırız.
figaronun düğünü, fransız komedi yazarı beaumarchaisnin almaviva üçlüsü olarak anılan üç oyununun ikinci bölümüdür (birinci, rossininin bestelediği sevil berberi). burada olaylar, sevil berberinde kaldığı yerden başlar. opera olarak, viyananın burgtheaterında, 1786 yılı mayıs ayında temsil edildi. libretto, mozart operalarının birkaçının da librettistti olan, lorenzo da pontedir.
uvertür, re majör tonunda yazılmıştır. gelişme kesimi olmayan bir sonat bölümü kalıbındadır. ilk tema, sekiz notadan oluşan, hızlı tempoda bir pasaj içinde sunulur. bir yardımcı temanın şöylece duyulmasından sonra, la majör tonundaki ikinci temayı kemanlardan dinleriz. eser, bir parça uzun tutulmuş bir koda ile son bulur.
figaronun düğünü
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?