gizli fakat bir o kadar edebi anlatımlara sahip olan şarkı sözleri, hiç beklemediğiniz bir anda yaptıkları geri dönüşleri ve lo-fi kaydettikleri albümleri ile pavement 90lı yılların amerikasında underground kültürünün en önemli isimlerinden biri oldu. aslında pavement ve sebadoh yine 90lı yıllarda lo-fi akımının öncülerindendir.
grubun en önemli özelliği belki de şarkı sözlerinde kullandıkları akıllıca hareketlerdir. amerika ve ingilterede bulunan bir çok grupta pavementın bu özelliğini taklit etmiştir. stephen malkmus virginia üniversitesinde öğrenimini tamamladıktan sonra stocktona geri döndü ve burada çocukluk arkadaşı scott kannbergle bilikte 1989 yılında pavementı kurdu. pavement 7" lik ilk epsi "slay tracks"i 1989 yılında çıkardı. bu ep 800 dolar maliyetle gary younga ait olan yerel bir stüdyoda kaydedildi ve ikilinin kendi plak şirketi olan treble kickerdan piyasaya çıktı. epden sadace bir kaç yüz kopya basılmış olsa da aralarında dj john peelda olmak üzere underground camiasının önemli isimlerinin dikkatini çekmeyi başardı. bu önemli bir adımdı çünkü epden sadece bir kaç yüz kopyanın basılmış olmasının yanı sıra basın tarafından ne grubun kendisi ne de albüm tanıtıldı. 1990 yılında piyasaya çıkan "demolition plot j-7" ile birlikte grup kendilerine ait olan bu soundu da güçlendirdi.
bu arada pavement, dreg city recordsla anlaşma imzaladı ve "demolition plot j-7"ın kayıtları sırasında aralarına gary youngı da ekledi. fakat grup, 1991 yılında piyasaya çıkan "perfect sound forever"a kadar hiç bir konser vermedi. 1991 yılında verdikleri ilk konserin hazırlıkları sırasında pavement aralarına bas gitarist mark iboldu ve malkmusun üniversiteden arkadaşı olan baterist bob nastanovichi de ekledi. bu yeni line-up grubun "slanted and enchanted" albümünde ilk kez pavement dinleyicilerinin karşısına çıktı ki bu arada pavement hiç bir albümünü tam kadro olarak kaydetmemiş, sadece iki eleman, malkmus ve kannbergin birlikteliği şeklinde gelişmiştir olaylar.
"slanted and enchanted" 1992 yılında matador recordstan çıkmadan önce hatta daha promosyon cdler dağıtılmadan önce bir çok müzik eleştirmeni tarafından olumlu eleştirilerle karşılanıp basında adından oldukça söz ettiren bir albüm ve grup olma özelliğini yakaladı. hatta bu olumlu eleştiriler pavementın uzun dönem dinleyicileri ve basının da dışına taşıp sokaktaki insanlarında diline dolandı. pavement bu başarısını, çok az şehirde gerçekleşmiş de olsa, bir dünya turnesiyle tanıttı.
bu arada youngın bu turne sırasındaki davranışları da uzun süre konuşuldu. çünkü young, dinleyicileri kapıda karşılayıp ellerini sıkıyor bir nevi onlarla tanışıyor ve konser sırasında da sıcak davranışlarıyla yakalanan bu elektriğin kaybolmasını engelliyordu, bazende fazla içki yüzünden yürüyemeyecek hale geliyordu. sonuçta 1993 yılında youngın gruptan ayrılmasına karar verildi. youngın grupla birlikte olan son çalışması ise yine 1992 tarihinde piyasaya çıkan "watery domestic" epsi oldu. youngın yerine ise bob nastanovichin bir arkadaşı olan steve west geçti. westin gruba katılmasından kısa bir süre sonra çıkartmış oldukları ilk epler drag citynin 1993 yılı koleksiyonunda "westing (by musket and sextant)"da derlendi. pavementın soundunda da youngın ayrılmasının ardından belirgin bir farklılık gözlendi. bunda grubun diğer elemanlarla birlikte her zaman çalışacak bir bateriste sahip olması ve gerçek stüdyolarda bu çalışmaların yapılmasının büyük etkisi vardı.
bazı kişiler grubun "slanted and enchanted" albümünden sonra piyasaya çıkan 1994 tarihli "crooked raind, crooked rain" albümünün grup için bir dönüm noktası olduğu fikrini savundular. albüm amerika listelerine 121 numaradan girip yine albümden piyasaya çıkan single cut your hairda singlelar listesinde 10 numaraya kadar yükseldi ayrıca mtv tarafından da oldukça desteklendi. fakat bu desteklenme aynı zamanda grubun asla bir mainstream grubu bir star olamayacağını da bir kez daha ispatladı; pavement bir underground kültürü olarak kalmalıydı. "crooked rain"in ardından pavement çok seyrek olarak kayıtlarla ilgilendi.malkmus ve nastanovich aynı zamanda starlie walkera ve silver jewsın projelerine de katkıda bulundu.
pavement 1995 yılında piyasaya sürdükleri "wowee zowee" ile geri döndü. daha geniş ve eklektik bir düzen üzerinde oturtulmuş olan bu albümle birlikte pavement bir kez daha underground kültürün içinde olduğunu ve buradan kopmasının ne kadar zor olduğunu ispatlamış oldu. "wowee zowee" ile birlikte grup yine eleştirmenler ve grubun hayranları tarafından tarafından tam not aldı. aynı zamanda grup düzenlenen beşinci lollapaloozada da beck ve sonic youth gibi sanatçılarla sahne aldı. fakat grubun beklediği bir izleyici potansiyeli bu festivalde bulunmuyordu. pavement 1996 yılına "pacific trim" eplerini piyasaya sürerek başladı, senenin geri kalan bölümünde ise bir sonraki albümlerinin kayıtlarına ayırdılar.
prodüktörlüğünü mitch easterın yaptığı "brighten the corners" 1997 yılında piyasaya çıktı. albüm, amerika müzik listelerinde 70 numaradan giriş yaptı. çıktıkları dünya turunun ardından pavement 1998 yılının ikinci yarısında dinlenmeyi tercih etti. bu sırada malkmus ve kannbergde solo çalışmalarına ağırlık verdi. malkmus yeni silver jews ve pavement parçalarını scarnellayla birlikte los angelesda veridiği iki konserde tanıttı. kannberg ise one night stand adındaki yardım konserinde half five quarter to sixde bateri çaldı. bu arada kannberg daha sonra adı amazing grease olacak ve aralarında psych-pop gruplarından orangerında olduğu pray for mojo adındaki kendi plak şirketini kurdu. aynı yılın sonbaharında pavement tekrar bir araya geldi ve prodüktör nigel godrichle birlikte "terror twilight"ı kaydetti. bu arada jonny greenwood albüm kayıtları sırasında gruba armonikasıyla eşlik etti. 1999 yılında piyasaya çıkan "terror twilight" yine olumlu eleştiriler aldı fakat kannberg "terror twilight"ın bir pavement albümünden çok bir stephen malkmus albümü olduğu kanısındaydı.
"major leagues" epsinde kannbergin louder than you thinkden gary youngla birlikte kaydettiği parçalarda yer alıyordu. bu arada kannberg, malkmusun solo çalışmaları pavementın diğer elemanlarının bir şekilde dışlandığını bu da grubun sonunun gelmek üzere olduğunu ve aslında 20 kasım 1999 tarihinde londradaki brixton akademisinde verdikleri konserde pavement olarak müzikal yaşamlarını bitirdiklerini söylüyordu. bu konserde malkmus seyircilere, bunca senedir onlarla birlikte oldukları için teşekkür ediyordu. fakat grubun plak şirketi olan matador, pavementın sadece bir boşluk içinde olduğunu belirtiyordu ki 2000 yılının baharında malkmusun ve kannbergin ayrı ayrı solo projeleriyle ilgilendikleri açıklandı. kannbergin gary youngla birlikte gerçekleştirdiği projesi "preston school of industry", malkmusun projesinin adı ise önce "the jicks" daha sonra "stephen malkmus and the jicks" oldu. bu projede malkmusla birlikte "dharma bums" ve "fastbacks"den baterist john moen ve daha önce "minders"la da birlikte çalışmış olan bas gitarist joanna bolmeda bulunuyordu.
malkmusun 2000 yılında spine verdiği röportajda grubun dağıldığı bir kez daha onaylanıyordu. bu arada ibold ve nastanovichde grubun yaşadığı bu boşluk sırasında yan projelerle ilgilendiler. ibold kendi plak şirketini kurdu; west yine yan projesi olan "marble valley"le birlikte bir albüm kaydedip turneye çıktı. 2000 yılının sonlarına doğru stephen malkmusun kısaca "stephen malkmus" olarak bilinen albümü "swedish reggea" piyasaya çıktı, o ve jicksin 2001 yılında elasticadan justine frischmannında konuk gitarist olarak katılacağı bir turneye çıkacağı, nastanovichinde grubun yol menajeri olacağı açıklandı. kannberg ve grubu da 2001 yılında konserler vermeye başladı.
pavement
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?