1955’ te istanbul’da dogdu. 1975 yilinda dil ve tarih cografya fakultesi tiyatro bolumune girdi. ankara sanat tiyatrosu ( ast ) sanat yasami da ayni yil basladi. 1985 - 1989 yillari arasinda devlet tiyatrolari cocuk ve genclik tiyatrosu bolumu’ nde calisti. 1989 yilinda yeniden ast’ a dondu. 1982 ve 1996 yillarinda sanat kurumu en iyi erkek oyuncu odullerini kazandi.
rol aldigi oyunlardan bazilari; " ana ", " zengin mutfagi ", " sakincali piyade ", " kucuk adam ", " ne oldu sana ", " komun gunleri ", " yaz misafirleri ", " galile ", " rumuz goncagul ", " ayak takimi arasinda ", " mefisto yolcusu ", " salpa ", " ay karmela ", " yer demir gok bakir ", " bir ceza avukatinin anilari ", " pazar keyfi " ve " kardes sofrasi "dir.
sanatci uzun sanat yasaminda ayrica " dolap beygiri ", " mavi surgun ", " deniz gurbetcileri " ve " kurtulus " adli yapimlarda calisti. 1996/1997 doneminde " inadina yasamak " ile altan erbulak ve tiyatro elestirmenleri birligi odullerini aldi. sanatci dtcf tiyatro bolumu oyunculugu ana sanat dali’nda ogretim gorevlisi olarak calisti.
ankara sanat tiyatrosu’ndaki gorevine veda ettikten sonra besiktas kultur merkezi oyunculari arasina katilan erkekli, " bir demet tiyatro " isimli dizide rol aliyor. " sen hic atesbocegi gordun mu? " adli tiyatro oyununda gectigimiz gunlerde kaybettigimiz gurdal tosun’un rollerini ustlenen sanatci, " vizontele " adli sinema filminde basrollerden birini oynamistir.
altan erkekli
susam sokagi adli cocuk programinin edi ile budu kisminda ediye (kafasi uzun olmayan) ses veren usta tiyatrocu.
ozellikle bana bir seyhler oluyor isimli tiyatro eserindeki performansi ile beni alip benden goturmustur.insan o replikleri telaffuz ederken bir kere goz kirpar, bir kere dili surcer ne bileyim bir kere olsun bir yerde hata yapar.yok! muhte$em bir performansla nasil muazzam br yetenek oldugunu gozumuze gozumuze sokmayi cok ama cok iyi ba$arabilmi$tir.ayni zamanda bir istanbul masali isimli dizide de oynuyormu$ sanirim.
(bkz: komiser nevzat)
komedi turk isimli programin partnerlerinden biri.
bugun caglayan meydaninda yapilan chp mitinginde sunuculuk yapmi$tir kendisi. girmeseydi ke$ke siyasetin pis oyunlarina, ne iyi olurdu.
eski düzen bir sanatçı, daha doğrusu tiyatrocu olduğunu bugün caglayan meydanindaki chp mitinginde göstermiştir. eski düzenin anlamını hemen açalım; yaklaşık 10 senedir hatta daha uzun bir zamandır sanatçı, oyuncu geçinen bir tane adam çıkıp, "ben şunu destekliyorum, bana şunlar yanlış geliyor" demedi. çünkü yemedi. eski sanatçılar özellikle tiyatrocular çatır çatır söylüyorlardı. şimdi bakıyoruz, ya adam yalakalık yapıyor, ya "birkaç kırıntı toplarım nasiplenirim" diyerek peşine takılıyor veyahut hakikaten sinir oluyor ama açık açık söylüyor "yemiyor eleştirmek" diyor. eskiler söylüyordu.
onur akın ve altan erkekli önceden açık açık belirtmişlerdi kemal kılıçdaroğlu’nu desteklediklerini. daha sonra inanılır gibi değil ama mehmet ali erbil bile çıkıp tek partili iktidarı eleştirdi. çünkü o da eski düzen, eski konservatuarcılardan.
aslında entry’nin ana fikri şu; artık "yemiyor". çünkü inanılmaz bir baskı var. levent kırca’nın bülent ecevit, oya basar’ın rahsan ecevit oldugu skeçler eskilerde kaldı. bu sanatçıların yerlerini artık "davos fatihi, işte kasımpaşalı böyle olur" diyerek rte’yi kitap, gazete okumayan ev hanımlarının gözünde yücelten seda sayanlar aldı.
her neyse başlığa dönelim; altan erkekli, siyasi görüşünü açık bir şekilde belirterek ne kadar cesur bir sanatçı olduğunu göstermiştir. aynı zamanda eminim ki sunuculuğundan ya çok az miktarda para almıştır ya da hiç almamıştır.
ek bilgi: vizontele filminde küçük bir binanın tepesinden köylülere, vizontelenin köylerine geldiğini bildirirken "yurttaşlarım" diye seslenmesine ve bunu söylerken de sesinin detone olmasına filmi her izlediğimde gülerim.
onur akın ve altan erkekli önceden açık açık belirtmişlerdi kemal kılıçdaroğlu’nu desteklediklerini. daha sonra inanılır gibi değil ama mehmet ali erbil bile çıkıp tek partili iktidarı eleştirdi. çünkü o da eski düzen, eski konservatuarcılardan.
aslında entry’nin ana fikri şu; artık "yemiyor". çünkü inanılmaz bir baskı var. levent kırca’nın bülent ecevit, oya basar’ın rahsan ecevit oldugu skeçler eskilerde kaldı. bu sanatçıların yerlerini artık "davos fatihi, işte kasımpaşalı böyle olur" diyerek rte’yi kitap, gazete okumayan ev hanımlarının gözünde yücelten seda sayanlar aldı.
her neyse başlığa dönelim; altan erkekli, siyasi görüşünü açık bir şekilde belirterek ne kadar cesur bir sanatçı olduğunu göstermiştir. aynı zamanda eminim ki sunuculuğundan ya çok az miktarda para almıştır ya da hiç almamıştır.
ek bilgi: vizontele filminde küçük bir binanın tepesinden köylülere, vizontelenin köylerine geldiğini bildirirken "yurttaşlarım" diye seslenmesine ve bunu söylerken de sesinin detone olmasına filmi her izlediğimde gülerim.
kiyisindan da olsa siyasete bula$mi$ kendisi, tamam eyvallah bula$sin, herkesin en dogal hakkidir siyaset yapmak. ama kendisine soru soranlari azarlarcasina cevap vermek ne alaka? nerede kaldi sanatcilik zerafeti, nezaketi. kendisini bundan sonra tiyatroda mi yoksa mecliste mi gorecegiz sorusu takildi aklima bir anda.
mecliste goreceksek amenna, digerleri gibi o da halktan insanlari azarlayabilir, milletvekili olmadan once boyle bir hak taniniyor sanirim kendilerine. ama yine tiyatrolarda goreceksek ve eski sevdigimiz altan erkekli olmaya devam edecekse, insanlara kar$i uslubunu biraz duzeltmeli. kimse kendisinin cocugu yahut ogrencisi degil.
mecliste goreceksek amenna, digerleri gibi o da halktan insanlari azarlayabilir, milletvekili olmadan once boyle bir hak taniniyor sanirim kendilerine. ama yine tiyatrolarda goreceksek ve eski sevdigimiz altan erkekli olmaya devam edecekse, insanlara kar$i uslubunu biraz duzeltmeli. kimse kendisinin cocugu yahut ogrencisi degil.
ask geliyorum demez isimli yeni filmde ba$rol oynuyor kendisi.
bu gece disko krali konugu kendisi.
gerçekten melek gibi bir adam kendisi.
sakin ve tatlı bir konuşması var.
yorgunluğu gözlerinin ufacık kalmasından belliydi. yaşlanmış biraz sanki.
turkiye`nin yetistirdigi en ii oyunculardan biridir. kendisi besiktaslidir, 3 goruntusunden birinde bjk rozeti taktigi gorulur, ama sanirim topu gorse bomba diye karakola goturur. ne olucak, her taraftar futbolla ilgilenmek zorunda degil sonucta. ama buna ragmen futbolla, besiktas`la ilgili yorum yapicam diye kendini zorlamasi, zaman zaman itici kaciyor.
gune$i gordum isimli filmde a$mi$ oyunculugunu bir kez daha her izleyenine kanitlami$tir.
başkent iletişimde oyunculuk ve diksiyon dersi veren mükemmel oyuncu.kendine hayran bırakan ses tonuna sahip olan insan.
altan erkekli, 1955 doğumlu oyuncu. sanatçı, “bir demet tiyatro”daki rolüyle ününü pekiştirdi ve vizontele, anlat istanbul gibi birçok yapımda önemli roller üstlendi, birçok ödül aldı.
altan erkekli, 1955 yılında istanbul’da doğdu. lise öğrenimini kadıköy maarif koleji’nde, şimdiki adıyla kadıköy anadolu lisesi’nde tamamladı. 1975’te ankara üniversitesi tiyatro bölümü’nde lisans eğitimine başladı. bu yıllarda profesyonel anlamda oyunculuğa da başladı. 1980’de mezun olduktan sonra askerliğini menemen’de kısa dönem olarak yaptı.
erkekli, üniversiteye başladığı yıl ankara sanat tiyatrosu’na girdi. 1985’te devlet tiyatroları’nın çocuk ve gençlik tiyatroları bölümünde çalıştı. 1989 yılında buradan tekrar ankara sanat tiyatrosu’na geçti. burada “yaz misafirleri”, “sakıncalı piyade”, “rumuz goncagül”, “zengin mutfağı”, “ana”, “ay karmela”, “ne oldu sana”, “yer demir gök bakır”, “ayak takımı arasında”, “komün günleri”, “bir ceza avukatının anıları”, “akrep”, “mefisto” gibi oyunlarda rol aldı. 2000 yılına kadar buradaki görevini sürdürdü.
1994 – 2000 yılları arasında ankara üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak da çalışan erkekli, ankara sanat tiyatrosu’ndan ayrılarak yılmaz erdoğan, demet akbağ gibi sanatçıların da bulunduğu bkm oyuncuları’nın arasına katıldı.
sanatçının rol aldığı sinema filmleri ise şöyle; “dolap beygiri” (1982), “can şenliği” (1989), “deniz gurbetçileri” (1991), “mavi sürgün” (1993), “80. adım” (1996), “merdiven” (2000), “vizontele” (2001), “vizontele tuuba” (2004), “anlat istanbul” (2004), “organize işler” (2005), “unutulmayanlar” (2006), “cenneti beklerken” (2006), “sınav” (2006), “eve dönüş” (2006). “güneşi gördüm” (2009)
sinema filmlerinin dışında, altan erkekli birçok televizyon dizisinde de rol aldı. bunlar “kurtuluş”, “bir demet tiyatro”, “havada bulut”, “bir istanbul masalı”, “beyaz gelincik”tir.
sanatçı, 1982’de ve 1996’da sanat kurumu en iyi erkek oyuncu ödülü’nü, 1997’de altan erbulak en iyi erkek oyuncu ödülü’nü, 1998’de tiyatro eleştirmenleri en iyi erkek oyuncu ödülü’nü ve 2001’de vizontele’deki rolüyle antalya film festivali’nde en iyi erkek oyuncu ödülü’nü aldı.
erkekli, araba kullanmayı ve ata binmeyi çok seviyor. 1.80 metre boyunda ve iyi derecede ingilizce biliyor.
altan erkekli, 1955 yılında istanbul’da doğdu. lise öğrenimini kadıköy maarif koleji’nde, şimdiki adıyla kadıköy anadolu lisesi’nde tamamladı. 1975’te ankara üniversitesi tiyatro bölümü’nde lisans eğitimine başladı. bu yıllarda profesyonel anlamda oyunculuğa da başladı. 1980’de mezun olduktan sonra askerliğini menemen’de kısa dönem olarak yaptı.
erkekli, üniversiteye başladığı yıl ankara sanat tiyatrosu’na girdi. 1985’te devlet tiyatroları’nın çocuk ve gençlik tiyatroları bölümünde çalıştı. 1989 yılında buradan tekrar ankara sanat tiyatrosu’na geçti. burada “yaz misafirleri”, “sakıncalı piyade”, “rumuz goncagül”, “zengin mutfağı”, “ana”, “ay karmela”, “ne oldu sana”, “yer demir gök bakır”, “ayak takımı arasında”, “komün günleri”, “bir ceza avukatının anıları”, “akrep”, “mefisto” gibi oyunlarda rol aldı. 2000 yılına kadar buradaki görevini sürdürdü.
1994 – 2000 yılları arasında ankara üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak da çalışan erkekli, ankara sanat tiyatrosu’ndan ayrılarak yılmaz erdoğan, demet akbağ gibi sanatçıların da bulunduğu bkm oyuncuları’nın arasına katıldı.
sanatçının rol aldığı sinema filmleri ise şöyle; “dolap beygiri” (1982), “can şenliği” (1989), “deniz gurbetçileri” (1991), “mavi sürgün” (1993), “80. adım” (1996), “merdiven” (2000), “vizontele” (2001), “vizontele tuuba” (2004), “anlat istanbul” (2004), “organize işler” (2005), “unutulmayanlar” (2006), “cenneti beklerken” (2006), “sınav” (2006), “eve dönüş” (2006). “güneşi gördüm” (2009)
sinema filmlerinin dışında, altan erkekli birçok televizyon dizisinde de rol aldı. bunlar “kurtuluş”, “bir demet tiyatro”, “havada bulut”, “bir istanbul masalı”, “beyaz gelincik”tir.
sanatçı, 1982’de ve 1996’da sanat kurumu en iyi erkek oyuncu ödülü’nü, 1997’de altan erbulak en iyi erkek oyuncu ödülü’nü, 1998’de tiyatro eleştirmenleri en iyi erkek oyuncu ödülü’nü ve 2001’de vizontele’deki rolüyle antalya film festivali’nde en iyi erkek oyuncu ödülü’nü aldı.
erkekli, araba kullanmayı ve ata binmeyi çok seviyor. 1.80 metre boyunda ve iyi derecede ingilizce biliyor.
$en yuva isimli dizinin izlenebilmesinin en buyuk sebebidir kendisi.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?