andrey tarkovski

lapsus
bazi kaynaklarda rus sinemasinin en onemli adami olarak gecer ama bu adam -pek cok kisinin
kabul edecegi gibi- en buyuk 3 yonetmenden biridir,az film cekmistir ancak filmleri izlenince oz film cektigi kisa surede anlasilir.ilk filmi ivanin cocuklugu bogomolovun bir oykusunden uyarlanmistir bu ilk filmle zaten pekcok insanin yuzlerce film cekerek yapamadiklarini yapmistir buyuk ustad -sanat yeteneginin kalitimsal oldugunu dusunduren adamlardan birde bertolucci var bildigim oda siirle cok yakindan ilgilenmis bir kisi tipki tarkovsky gibi-sonra andrey rublev gelir filmografisinde buda harbiden enteresan bir filmdir
cogu kisi sevmez bu filmi ama ben cok severim ozellikle renksiz renkli bolumleri enteresandir ilerdeki filmleri icin onemli isaretler vermektedir ama ilk filmin ardindan ikincisininde bu kadar mukemmel olmasi -ki neredeyse sinemada baska ornegi yoktur bu basarinin- alkislanacak turden bir basaridir.ucuncu filmi solaristir buda bir stanislaw lem uyarlamasidir oldukca uzun bir filmdir cok basarili bir uyarlamadir hatta bunun kubrickin 2001 filmine cevap niteligi tasidigini soyleyenler vardir -ben buna katilmiyorum ikiside apayri filmler ancak kubrickin 2001 ini daha cok begendigimi soyleyebilirim-ancak bu film
tarkovskynin kendi sinemasindan kendi imgelerinden birazda olsa uzaklastigi bir filmdir.

dorduncu filmi zerkalodur bu filmi ozetlemek icin akillara ziyan demek yeterlidir en kisisel filmidir -sculpting in time adli kitabinda tarkovsky kendisine gelen izleyici mektuplarindan
bazilarindan soz eder cogu mektup bu filmin ne anlama geldigini ne anlatmak istedigini sormaktadir tarkovskye kendisi zerkalo ve diger tum filmlerinin yildizlari gokyuzunu yada guzel bir manzaraya nasil bakiyorsaniz oyle izleyin der filme ve ekler ``filmlerimde matematiksel kesinlikte birsey anlatmam ben``- stalker besinci filmidir tarkovskynin yine bir uyarlamadir bu film,bilimkurgu sinemasina solariste yaptigindan daha buyuk bir katki yapmistir bu filmle tarkovsky,mukemmel bir altmetni vardir bu filmin -strugatsky kardeslerin uzayda piknik adli eserinin uyarlamasiydi yanilmiyorsam-bunun ardindan altinci filmi nostalghia ve yedinci filmi sacrifice gelir en karmasik filmi sacrificetir bence bergman vari bir filmdir zaten tarkovskyi etkileyen yonetmenlerdendir bergman diger etkilendigi yonetmenler mizogouchi dovzhenko bresson dur .etkiledigi yonetmenleri saymaya gerek yoktur zaten buna zamanda yerde yetmez buyuk bir sinemaci ve sinemaya merak eden herkesin filmerini izlemesi gereken bir yonetmendir tarkovsky

bergmanin tarkovsky hakkindaki fikriyle bitiriyorum entryi


`the most important director of our time`

-ingmar bergman

(bkz: ingmar bergman)
bu başlıktaki tüm girileri gör

neden bekliyorsun?


bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?

üye ol