tahir olmak da ayip degil zuhre olmak da
hattâ sevda yuzunden olmek de ayip degil,
butun is tahirle zuhre olabilmekte
yani yurekte.
meselâ bir barikatta dovuserek
meselâ kuzey kutbunu kesfe giderken
meselâ denerken damarlarinda bir serumu
olmek ayip olur mu?
tahir olmak da ayip degil zuhre olmak da
hattâ sevda yuzunden olmek de ayip degil.
seversin dunyayi doludizgin
ama o bunun farkinda degildir
ayrilmak istemezsin dunyadan
ama o senden ayrilacak
yani sen elmayi seviyorsun diye
elmanin da seni sevmesi sart mi?
yani tahiri zuhre sevmeseydi artik
yahut hic sevmeseydi
tahir ne kaybederdi tahirliginden?
tahir olmak da ayip degil zuhre olmak da
hattâ sevda yuzunden olmek de ayip degil.
(bkz: nazım hikmet ran)
(bkz: tahirle zühre meselesi)
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?