klasik kürt müziği formları ile batı müziğinin ana öğelerini harmanlayarak icra eden koma gulên xerzanın solisti olarak isim yapan(en azından hitap ettiği kesime göre) rojda, ilk solo albümünde kalitesini sebra mın albumünde ses ve yorum açısından kanıtlamış durumdadır. dengbêj parçalarını rock müzikle yorumlayan sanatçıları dinleme şansına kavuşan kürt müziğinin modern arayışçıları, rojdanın bu albümüyle elektronik öğelerin altyapıda ciddi bir şekilde hissediliyor. albümündeki eserlerine acı, sevinç, aşk, yabancılık gibi çok yoğun duygular var. rojda, kendi yorumuyla bu şarkıları yeniden canlandırıyor ve ruh veriyor. ve ortaya süper birşey çıkartıyor! sabahın garibi anlamına gelen xerîba beyanî şarkısı örnek gösterilebilir. kürtlerin yaşadığı birçok yörede değişik makam ve yorumlarla söylenen bu şarkı, kendi içerisinde ironilerle dolu. kürt kadınının yaşadığı trajediyi gözler önüne seren xerîba beyanî, genellikle düğünlerde gelinin ardından okunuyor. kendi isteği dışında evlendirilen, her türlü uygulamaya reva görülen, nazım hikmetin şiirindeki sofrada, öküzden sonra bile yeri olmayan her kürt kadınının kendisine yabancılaşmasının hikayesi, onun gelin olmasından sonra söyleniyor. sebra min albümüyle kürtce muzikte ön saflara gelebilmeyi basarabilmis.
şöylede bir web sitesi var:
http://www.rojdarojda.com/
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?