cuisine royale

Piyasadaki bir çok battle royale oyunlarından biri. Pc tarafında pek tercih edilmese de, konsollarda biraz daha şanslı konumda.

Ilk nedeni 60fps hedefiyle çalışması. İkinci sebebi de grafik olarak göz yormuyor oluşu, hatta kabul edilebilir seviyede iyi grafiklere sahip olduğunu söyleyebiliriz.

Apex ve fortnite bu oyunla kıyaslanamaz. Arada devasa kalite farkı var. Ama bir benzeri olan pubg konsol sürümüyle kıyaslayabiliriz.

Pubg'nin konsolda 30fps çalışması, grafiklerin çamur olması ve stabil oyun deneyimi sunamayışından ötürü, cuisine royale teknik konularda rakibini hayli ezmiş bulunmakta.

Üstelik cuisine royale ücretsiz bir yapım. Bu konuda da pubg'den ciddi bir üstünlüğü var.

Ama gel gelelim, içerik öyle mi ?
Elbette değil. Cuisine Royale kendine has tarzı ve pek ciddi olmayan havasıyla farklılık yaratıyor. Oyunda üç adet karakter var. Üçünün de farklı skilleri var. Bunların dışında, oyunda serum torbasını can paketi, oksijen tüpünü ise stamina sağlayan bir araç olarak kullanmak mümkün. Ayrıca oyunda geçen haritalar da ikinci dünya savaşında bulunan mekanlar. Silahlar da aynı şekilde o döneme ait.

Enteresan elementleri birleştirip, farklı bir kafa yapmışlar.

Bu oyunu, eğer ki konsol sahibiyseniz, canınız da battle royale oyunu çekiyor ve apex, fortnite gibi gerçeklikten biraz uzaklaşan oyunlardan istemiyorsa; gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz.
türkiyede pubg ile bilinen mithrain (twitch), kozmik karınca (youtube) kanallarından gördüğüm oyun. güzel oyuna benziyor belki bir gün denenebilir.
Öyle mi böyle mi derken bir kaç aydır sardığımız oyun olmaya devam ediyor.

+ Eksikleri var mı ?

- Off saymakla bitmez.

+ Peki Yapımcılar bu konuda ne yapıyor ?

- Ahan da bunu yapıyor :



Çok gerekli değil mi yeni lig sistemi ? Soktumun oyununda m4 mermisi düşmanı 10 kurşunda yere seriyorken, her hangi bir yakın dövüş silahı darbesi 1 vuruşa düşmanı öldürüyor. Tamam oyunun ciddi bir havası yok, anladık; biliyoruz...

Ama şunu düzelt artık ya. Yeni lig sistemine sokayım senin
Son güncelleme ile oyuna viper adında bir adet karakter eklendi. Buna ek olarak arayüz ve oyun içinde bir çok değişiklik var.

Gaijin, oyunlarında paragöz olmaktan vazgeçmiyor. Ama oyunlarında grafik ve performans sentezini gerçekten iyi yapıyor. Bu oyun da şu an gelişmekte olanlar sınıfında görülüyor ama sonunun, crossout gibi kemik kitlesinin müdavimi olduğu bir oyuna dönüşeceği kanaatindeyim. Yanılır mıyım, bunu zaman gösterecek. Ha severek oynuyor muyum ? Evet. Ama bazı bariz şeylerin üzerinden geçiyorlar. Düzeltmek işlerine gelmiyor. Bu da gelecek için bence iyi bir işaret değil.
Dün 3gb'lık bir güncelleme geldi.

İyi bari, kronik sorunlara da el atılmıştır dedim ama göze görünen hiç bir şey fark edemedim.

Analogu hafif ileri ittirdiğimde, gereğinden fazla şekilde ivme kazanma problemi hâlâ sürüyor. Bu oyunun temeli, oyunu oynaman için gerekli bir mekanik. Bunu düzeltmeyeceksin de neyi düzelteceksin. Şikayet etmeyen insanlar, alıştığı için şikayeti kesti. Ama benim gibi farklı oyunlar da oynayan biri için ızdırap gibi olay.
dün itibariyle, heaven wrath güncellemesi yayınlandı. oyuna iki adet zırhlı ve silahlı araç eklenmiş. sanırım 3 tane silah bir kaç tane da patlayıcı.

artık eskisi gibi oynamıyoruz ama bugün girip şöyle bir yoklayayım dedim, optimizasyonda sanki bir bozulma hissettim. high performance seçili olmasına rağmen anlamsız takılmalar oldu... bunun dışında oyunun yürüme, koşma ve nişan alma konusunda radikal değişikliğe ihtiyacı var. bu haliyle artık bir noktadan sonra tahammül edilmiyor. oyun her ne kadar troll kafada da olsa, vakit harcadığınız, keyif aldığınız bir oyunun gelişmesini elbette istiyorsunuz. ama bu oyunda pek ışık yok. mekanik ekleme konusunda hiç istekli değiller.

100 saat oynama başarımı için oyuna girip, kolu bırakıyorum. son başarımı da aldıktan sonra oyunla ilişkim kesilecek.

yine de yaşattığı keyifli dakikalar için yapımcılara teşekkür ediyorum. oyunun iyi veya kötü olması tartışılır ama kendini bir süre de olsa güzel sevdirdi.